Fälttävlansklubb nära Veberöd/Dalby?

the_connemara

Trådstartare
Okej, nu börjar jag tröttna på tentaplugget och går händelserna väldigt mycket i förväg :o

Men om man bosätter sig där och vill engagera sig i en klubb med terrängbana (eller åtm aktiva ryttare och tränare), vilka klubbar kan ni tipsa om då?

Sv: Fälttävlansklubb nära Veberöd/Dalby?

Dagstorp har egen terrängbana, men inte jättenära Dalby, Flyinge RF är närmare, har aktiva ryttare och tränare, men ingen egen bana (dock ligger ju Velanders bana nära).

Äsch du har ju massor med terrängbanor inom en timmes resväg därifrån :D Det är bara att välja och vraka.

Äsch du har ju massor med terrängbanor inom en timmes resväg därifrån :D Det är bara att välja och vraka.

Nu tar'u väl i:devil:

Kan du räkna upp fler än 5??

• Flyinge (-måste ju nästan vara närmast från Dalby)
  • Dagstorp
  • Tågarp
  • Torn antar jag man får ta med
  • Gärds

Fast 5 e ju nästan = massor det får man kanske hålla med om...

Sydslätten ställde ju in i år (avstår från att säga vad jag tyckte om det: sammanfattar som: Omotiverat/fegt/tramsigt)
Vinslöv har ju en fin bana men har ju inte heller haft tävlingar på länge.
Skönabäck (tidigare Rommeleåsens FRK nu Skurups bygdens...) har inte heller haft tävlingar på åratal

...så tar man med träningsbanorna så finns ju fler men antalet klubbar som verkligen jobbar aktivt med FT är ju inte riktit lika stort....-tråkigt:cry:

Lite kul blir det ju att Velander byggt en fin bana där man har tävlingar
och Staffan Lidbäcks fina bana ska det visst också bli tävlingar på -upp till CIC/CCI** ligger visst ambitionerna så det kan ju komma att bli lite spännande.

/Max

Det är ju det som är problemet, det skrivs ju en massa om skåneklubbar/tävlingar här och jag har ingen aning om vart fasen alla finns :angel: Dessutom ställer träningsbanorna till det i mitt huvud :o

Nu tar'u väl i:devil:

Kan du räkna upp fler än 5??

• Flyinge (-måste ju nästan vara närmast från Dalby)
  • Dagstorp
  • Tågarp
  • Torn antar jag man får ta med
  • Gärds

Fast 5 e ju nästan = massor det får man kanske hålla med om...

Sydslätten ställde ju in i år (avstår från att säga vad jag tyckte om det: sammanfattar som: Omotiverat/fegt/tramsigt)
Vinslöv har ju en fin bana men har ju inte heller haft tävlingar på länge.
Skönabäck (tidigare Rommeleåsens FRK nu Skurups bygdens...) har inte heller haft tävlingar på åratal

...så tar man med träningsbanorna så finns ju fler men antalet klubbar som verkligen jobbar aktivt med FT är ju inte riktit lika stort....-tråkigt:cry:

Lite kul blir det ju att Velander byggt en fin bana där man har tävlingar
och Staffan Lidbäcks fina bana ska det visst också bli tävlingar på -upp till CIC/CCI** ligger visst ambitionerna så det kan ju komma att bli lite spännande.

/Max

Gärds är uppåt Kristiandstad va?

Skönabäck, är det där AH har träningar? Vart ligger det? Jag har fått för mig att det ligger vid Kristianstad, men det kanske är något annat (på S vill jag minnas, eller så finns det fler orter med samma namn :p).

Och Skatteberga, vad och var är det?

Något skulle väl finnas på Revinge hed oxå? Någon ovan eller ännu en bana? Vilken klubb/vem har träningar där?

Gärds är utanför Kristianstad, Skönabäck är AHs, ligger strax norr om Skurup. Skatteberga var/är en bana nära Flyinge RFs ridhus, men jag vet inte hur pass väl hindren på den underhålls. Revinge är Velanders bana för träning och tävling. Staffan Lidbäcks bana finns nära Rolsberga. En del terränghinder finns på Flyinges (kungsgårdens) bana, men även där är jag osäker på hur pass de underhålls. Torns bana glömde jag förut, den ligger strax utanför Lund, så det är ju också nära.

Om man bor i Dalby/Veberöd så är det ju inte direkt långt till en terrängbana i Skåne, bara att välja!

Skatteberga har väl iaf Team Chasing SM (?) snart så några häckar finns där väl :D

TACK, för klargörandet!! Nä, det är väl inga problem att hitta (eller tom rida till vissa tror jag...) det svåra är väl sen att välja :angel:

Öveds Jakt och fältridklubb finns väl också, deras bana som ligger i närheten av mitt stall ca 1,5 mil från Veberöd ser något igenvuxen ut, men jag tror de har aktivitet.
Välkommen till nejden :-)

Juste! De brukar väl ha jakter varje höst iaf? Superfint var det när vi var där och tittade på någon unghästtävling (final?) 2007 (eller 2006?).

Tackar, även om vi långt i från är inflyttade ännu :p

Skatteberga har väl iaf Team Chasing SM (?) snart så några häckar finns där väl :D

TACK, för klargörandet!! Nä, det är väl inga problem att hitta (eller tom rida till vissa tror jag...) det svåra är väl sen att välja :angel:

Ett förslag är att ringa runt till klubbarna och fråga hur deras fälttävlanssatsning ser ut.

Jag har en känsla av att det varierar otroligt mycket och om du verkligen vill något med din fälttävlan så är det säkert mycket roligare att vara med i en klubb som är riktigt engagerad.

En del verkar se fälttävlan som något katten släpat in på mattan och som tar värdefull tid från dom pengabringande hopptävlingarna (NU får jag säkert på nöten men det struntar jag i -e så gammal att jag inte bryr mej:banana:)

/Max

Öveds JFK brukar ha flertalet jakter under hösten, Hubertusjakt inräknad. Kan dock tyvärr inte just nu finna någon info om detta på deras hemsida. Någon annan här på Buke som kanske kan hjälpa till med den infon?

Bra tips :)

Jag vill inget med min egen fälttävlan (annat än att rida 90-klass på sin höjd någon gång om året typ :D) men jag vill gärna ha möjlighet att engagera mig i klubben, och då främst vad gäller fälttävlan :)

Häckarna är mobila och står inte framme, tyvärr :p

Det är LCs bana och där är inte så jättemycket hinder nu (beror ju på vad man jämför med, såklart!).

Vinslöv har en bana som är fint iordning!
I Skyrup finns en ponnybana/90-bana häst att träna på.

Velanders bana är för mej en träningsbana, även om an nu haft tävling där. :p
Samtidigt så är ju de klasserna träning :laugh:

Hos Nicke finns också en del hinder att träna på.

Trenden just nu är väl att det växer upp privata banor. Positivt och negativt. Men visst har vi en hel del banor att välja på här i Skåne. :idea:

Se gärna:
hemsida

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
1 045
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
802
Senast: ryujaneiro
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 783
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 962
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar