Fälttävlans kick-off!

Donnatello

Trådstartare
Japp nu på söndag är det dags för den första terrängträningen inomhus!!! Vi samlas för att umgås, träna för Victoria Carlerbäck och bara ha allmänt trevligt! Det ska bli jätte kul o sätta igång för nu känns det som att första starten för i år inte är allt för avlägsen.

Hmms nu ska jag bara se till att bli frisk från min magsjuka :( jätte tråkigt att ligga här i sängen när man vill hålla igång och träna för fullt.

Hur går det för er andra har ni börjat känna på ngn fälttävlan än i år? O hur går det med tränandet i allmänhet?

//JL

Sv: Fälttävlans kick-off!

Ja det ska bli jätte kul faktist får se bara vad vi ska lyckas dra in för åbäken i ridhuset men alltid spännande med terränghinder inomhus :D.

Jasså du ska ut o känna på formen i dressyren lite bäst o ligga i för i år blir vi farliga *grr* :devil: :p.

... eller inte för styrkan är mkt bättre till och med börjat med lite tramp men stundtals verkar Tello glömma av vad rund och fin form är :crazy:

Hur går det för er andra har ni börjat känna på ngn fälttävlan än i år? O hur går det med tränandet i allmänhet?
//JL
Terrängträning för Janne idag i Gärds. Härligt! :love:
Victoria var också nere med flera hästar. :D

Olgaklara hittade (enligt egen uppgift, inte kontrollerad med JJ) handbromsen och släppte den. Givetvis när vi åkt. :devil:

Annars roligt att se hur glada hästarna är över att få gå en runda. :idea:

Terrängträning för Janne idag i Gärds. Härligt! :love:
Victoria var också nere med flera hästar. :D

Olgaklara hittade (enligt egen uppgift, inte kontrollerad med JJ) handbromsen och släppte den. Givetvis när vi åkt. :devil:

Annars roligt att se hur glada hästarna är över att få gå en runda. :idea:

:p

Självklart vill ju inte förstöra mitt rykte :rofl:

Men annars så skötte sig pållen jättebra :bow: Roligt att få rida i terrängen igen efter vinteruppehållet även om man kände sig en aning ringrostig :o

Lyllo er som kan börja träna så tidigt!!! Här ösregnar det ju i princip konstant så några vattenhinder känns överflödiga för dom finns ju över hela banorna :crazy:

Nästa vecka kommer de transportabla hinderna fram på utebanan, där får de stå tills 1:a maj, det blir nästan som terrängträning :banana::banana::banana:

Vi kommer köra en liten terrängträning i påskveckan. :D Måste bara ställa fram och fixa till några hinder först...
Blir första gången för unghästen, det ska bli jättespännande! Hoppas, hoppas at hon tycker det är kul!! :bump:

Det blir nog bara en eller två träningar innan Gärds troligtvis i Hermanstorp vi kör hoppträningar och tävlingar innan.

Jag vill oxå träna!! *avis*
Kan ni inte va schyssta å bjussa på var de ska va träning så jag slipper va nervös att jag inte ska hitta nån.
Fio tex, vet du när de ska va i hermanstorp?
Nån som vet om Borås ska ha snart?
Känner mig smått stressad att inte hitta nåt innan säsongen börjar.

Det var riktigt roligt att komma igång och framförallt träffa fälttvälanskompisarna på klubben igen.
Blev lite manfall i min grupp så vi var bara två som fick äran o träna :). Det var mkt banhoppning med fälttävlansbetoning tex en coffin med vattenmatta, murdelar som blev smalhinder och ett hemmabygge likt en palisad som vi också använde som smalhinder.
Det var rikigt skoj och hoppningen kändes super idag inga missar nånstans och jag tror jag har övervunnit min rädsla för trippelbarrar :o

Förresten den som undrar om det blir ngn terrängträning i Borås snart så är det inte alltför troligt som alla vet så regnar det ju mest där av alla platser i hela sverige. Banan känns även den som att den sett sina bästa stunder :smirk:.

Hur har det gått för er andra i helgen, hittat på ngt skoj?

//JL

Jag vill oxå träna!! *avis*
Kan ni inte va schyssta å bjussa på var de ska va träning så jag slipper va nervös att jag inte ska hitta nån.
Fio tex, vet du när de ska va i hermanstorp?
Nån som vet om Borås ska ha snart?
Känner mig smått stressad att inte hitta nåt innan säsongen börjar.

Ingen aning än men jag kan säga till när det börjar närma sig... Ser ju inte så lovande ut idag med all snö :angel:

Ingen aning än men jag kan säga till när det börjar närma sig... Ser ju inte så lovande ut idag med all snö :angel:

Vi har i alla fall ingen snö.... :angel:

Så nu åker fälttävlanshinderna fram på utebanan :bow: JIPPI!!! :bump::bump::bump:

OJ oj då ska du sätta press på oss nu, men det gör ingenting somliga jobbar bättre under lite press :p

Skämt å sido GRATTIS och kul att det går så bra!
Vi hoppas på att få starta en LB:1 o en LA:1 i helgen känns dock lite ostadigt här nu så vi kan lika väl komma sist som vinna beroende på dagsformen :angel:
I veckan blir det alltså stenhård träning i dressyr med ett genrep inför Div II dressyren som ju startar snart.

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 343
Senast: Acto
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 022
Senast: Farao
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 509
Senast: Jeps
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 051
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka