L
Leyla
Man kan inte ta sig till toppen om man inte kan rida, i alla fall inte hålla sig på den nivån ett längre tag i alla fall, för hästar klarar inte allt i längden..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
då jag sett flera KASSA ryttare kommit hur långt som helst
(till fio och dig med "ft" bilden)
"Den" ryttaren råkar vara den bästa tävlings ryttaren jag någonsin träffat på. och rider bättre än dom flesta människor jag sett/träffat detta gäller nog säkerligen er/dig också (tittade på dina bilder)
ok hur gammal är du egentligen! tydligen inte tillräkligt för att kalssas som läs kunnig!
läskunnig och läskunnig men något liknande det svenska språket vill jag gärna ha när jag skall svara på ett inlägg.
(kalssas) Det ordet finns inte i den svenska ordlistan , är det stavfel eller något ord jag inte hört talas om
jag har inte skrivit att ni är kassa ryttare inte heller att ni är duktiga för det kan jag inte avgöra utan jag anser att det är endast DU som kan svara på det!
Jo jag svarade på det men fick då slängt i ansiktet att jag skryter och trampar på andra för att hävda mig själv
det finns även gott om duktiga ryttare som inte kan ubilda hästar
Det är väl ingen som sagt emot dig , tvärtom.
säger bara att jag har ett antal exepel på ryttare som i sig inte rider så det gnisstrar som köpt en häst med bra stam OCH bra psyke och kommit hur långt som helst när den hästen sedan sålts och den lite yngre hästen kommit har allt gått käpp rätt åt h-vete.
Det är väl inget duktigt med att ha klarat sig någorlunda med en häst och sedan misslyckats, det visar ju bara att man inte kan utbilda hästar om man inte är duktig, som vi sagt hela tiden.
Du däremot säger att det går, men nu säger du att det inte går??
nu säger jag inte att detta är fallet för dig men JAG vet inte!
Jo det vet du för det har jag redan skrytit om
jag vet inte hur du rider jag vet inte något om dig. jag har inte bedömt din ridning efetr några kort! och som sagt var det någon som startade detta "bråk" var det du
Knappast vännen!
(fio/splittan) man kan ju iaf anta mer av ett kort än av ingenting!! ellerhur!?
Knappast igen! Du hade ju inte sett mina kort säger du , även om du tidigare sagt att du har sett korten.
och skulle det vara så att den ryttare jag pratat om rider "bättre" än er skulle det nog ha en hel del med åldern att göra han är nämligen 45 år. och det har jag sen länge fattat att inte ni är. och övning ger färdighet! inte sannt?
Inte nödvändigtvis då kvaliten i träningen inte sitter i hur gammal man är och kvaliten i träningen är oxå av mer betydelse än kvantitet, och med tanke på alla skador han hade så var det nog inte så mkt med kvantiteten heller för den delen.
Det finns ryttare som ridit i mer än 50 år som ändå inte klarar av att rida LA hoppning eller dressyr.
Malin Baryard är nästan 10 år yngre än mig ,jag vill inte påstå att jag är en bättre hoppryttare än henne bara för att jag är äldre.
Jag är även äldre än både Linda Algotsson och Piia Panstu så åldern har inget med saken att göra utan mer förutsättningar, tillgång till hästmaterial, tillgång till bra träning och tillgång till pengar utöver sin egen talang.
och jag är inte det minsta avundsjuk vet inte hur du fått för dig det! nej nu skiter jag i det här är det ens lönt för mig att försöka med detta!? känns som om jag sitter i en sandlåda med småbarn! (även om jag antar att ni är äldre än mig)/ida
Efter som du då har sätt min användarbild och bedömt ut efter den??! Så vill jag gärna höra vad i min ridning som stör dig??!!man kan ju iaf anta mer av ett kort än av ingenting
Både jag och nej! Lär man sig fel, rider utan tränare så lär bara fel ridning bli änu mer fel. Rider man rätt och tränar, så lär man bara bli bättre och bättre till den egna människans begränsning nårs.och övning ger färdighet! inte sannt?
ett antal exepel på ryttare som i sig inte rider så det gnisstrar som köpt en häst med bra stam OCH bra psyke och kommit hur långt som helst när den hästen sedan sålts och den lite yngre hästen kommit har allt gått käpp rätt åt h-vete.
Och vi andra står och vaktar dig och småbarnen så ni inte ska hitta på hyss....känns som om jag sitter i en sandlåda med småbarn