Fältsits och western

Sv: Fältsits och western

Halloj...
Jag brukar faktiskt inte stå i lätt sits så himla ofta i westernsadeln.. Den är ju inte riktigt gjord för det.
Om jag skall ut och klättra tar jag helt enkelt fram Hoppsadeln... :)

jag ska sätta teorierna på prov! :idea: nästa vända det blir skogsritt ska jag variera och se vad som verkar påverka/stödja damen eller gubben min mest :)

..jag är en såndärn brainiac.. testa Allt och fudnera sen.. förutom det där med att stoppa en gaffel i eluttaget då.. det kommer jag Aldrig testa

Alltså, det är ju nästan omöjligt att sitta ner i galopp när det går nedför.. Då halvstår jag litet, så måste man vara ganska upprät för lutar man frammåt så blir det spännande nära att åka av. Sen beror det ju på om det kurvar eller om man gasar eller håller in oxå.

Uppför i galopp så vill jag gärna luta mig litet frammåt om det är brant för att inte "kana" bakåt.

Övriga gångarter så är det mest att sitta rakt upp och ner typ..
Om det inte är FET-brant så man måste luta lite framåt eller bakåt för att inte glida.

Mina hästar verkar inte bekymra sig särskilt mycket om var eller hur jag sitter..

Halloj...
Jag brukar faktiskt inte stå i lätt sits så himla ofta i westernsadeln.. Den är ju inte riktigt gjord för det.
Om jag skall ut och klättra tar jag helt enkelt fram Hoppsadeln... :)

Hoppsadel?! Hah.. för mig är en hoppsadel en snabbiljett till avtrillning.. skulle inte kunna sitta i en nu för tiden om så mitt liv hängde på det :)

hmm.. jag är nog lite förstörd av att rida hästar med snubblig front för det är vääääldigt länge sedan jag galopperade i en nerförsbacke värd namnet :) (men så är jag rätt feg med :angel:)

jag har Fortfarande inte fått tummen ur röven för att ge mig ut och experimentera.. än så länge sitter "vi" bara och försöker hitta varandra igen efter vintervila.. :cool: skynda långsamt.. jag är en snigel.

Man kan ju inte sitta och hävda att Så HÄR Måste det vara! .
Hah ! Om jag har sagt att man ska göra på ett visst sätt, då ska det banne mej vara så! ;) Men att rida i backar med tummen i röven, det har jag inte testat så där har jag ingen uppfattning än, men imorron ....

..med tummen i röven?! Men bill, snygging.. inte visste jag att du pysslade med analstimulation.. (ska genast upplysa Fan of Bill om detta)

Nej, men perversa skämt å sido.. jag är fortfarande för ung och alldeles för virrig för att med ålderns rätt kunna snöa in på "en sak".. Jag har ju inte provat färdigt än.. även om inte ens lilla öppensinnade jag skulle vara redo att testa vissa saker.. :) varför stoppa gaffeln i eluttaget när man Vet att man kommer få en stöt bara genom att tänka helt logiskt lixom?

Hoppsadel???? Upplys en okunnig, vad är detta????

hmm.. jag är nog lite förstörd av att rida hästar med snubblig front för det är vääääldigt länge sedan jag galopperade i en nerförsbacke värd namnet :) (men så är jag rätt feg med :angel:)

Gud vad vi är olika. Jag litar ISKALLT på att mina hästar reder ut allehanda situationer..
I synnerhet märren, hon är en bergsget.
Blir det spännande så kliver jag inte av utan sitter så stilla som möjligt så de har en chans att reda ut soppan.
Det jag galoppar uppför, galoppar jag lika gärna utför.

mhm.. jag litar mer på mig än jag litar på vissa av "våra" hästar.. Fliz skulle jag lita på att hon skulle reda ut vissa situationer, men oftast lägger jag 110% av ansvaret på mig själv :) så jag tänker helt enkelt alldeles för mycket

Hoppsadel?! Hah.. för mig är en hoppsadel en snabbiljett till avtrillning.. skulle inte kunna sitta i en nu för tiden om så mitt liv hängde på det :)

hehe... Jag rider nästan bara i min hoppsadel... jag gillar egentligen inte westernsadeln.... Den är tung stor och jobbig...

/Emmi

Hoppsadel???? Upplys en okunnig, vad är detta????

Har du aldrig tittat på hoppningen på TV??? Sån sadel, eller ännu bättre den sadel folk har när de rider i terängen i fälttävlan, det är en sån jag har :)
F D Fälttävlans FREAK!!!! Är nog det fortfarande, fast jag har nog bara inte hittat nått som är lika skojj ännu..

hehe... Jag rider nästan bara i min hoppsadel... jag gillar egentligen inte westernsadeln.... Den är tung stor och jobbig...

/Emmi

Hehe, jo tung kan jag hålla med om.. stor med.. *flinar* sist jag satt i en klassisk (allroundthingie till sadel) så var det när jag skulle skutta min gamla hlbdonna.. förvånansvärt nog satt jag faktiskt kvar, men jag har verkligen svårt för att rida i klassiska sadlar nu mera.. (vilket Kanske borde vara ett argument för att återuppta det.. Kanske.) Jag känner mig bara malplacerad, obalanserad och borttappad i en klassisk.. nu vet jag iofs att så inte är fallet (tur man har videokamera..) utan att det är mer psykosomatiskt men drygt är det iaf ;)

man kan även rida mycket barbacka :) Det gör jag nästan varje dag eftersom min "stackars" junior för det mesta får gå åtminstonne två gånger om dan :)

oh.. jag hade en period (tror det var 1,5 år typ..) som jag bara kunde rida donnan barbacka.. *S* Mysigt, men Fatta hår chilligt det är att försöka sitta stadigt och stabilt barbacka på en dressyravlad kaduns till häst.. >.< lekte lite med längningar och samling idag.. mina stackars bukmuskler är Grillade. (hennes med hoppas jag.. :devil:)

oh.. jag hade en period (tror det var 1,5 år typ..) som jag bara kunde rida donnan barbacka.. *S* Mysigt, men Fatta hår chilligt det är att försöka sitta stadigt och stabilt barbacka på en dressyravlad kaduns till häst.. >.< lekte lite med längningar och samling idag.. mina stackars bukmuskler är Grillade. (hennes med hoppas jag.. :devil:)

Inte illa :)
I helgen hade vi stalltjänst :(
21 hästar skall in och ut från hagen, matas, mockas och bytas täcken på... Inte så kul när man hellre vart på mässan i gbg.
Så idag fuskade jag.. det blev bara en skritttur barbacka och äta lite gräs...
Finns inte direkt en hage med gräs till hingst här på Grevagården...

/Emmi

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 229
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 225
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 805
Senast: Anonymisten
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka