Falsterbodressyren

Sv: Falsterbodressyren

*KL*
Nu är allt packat och klart! typ..... Vi rullar mot Falsterbo senast klockan 15 imorgon. Längtar såååå mycket! Men det märks att jag inte åkt på meeting på över ett år, har sååå dålig rutin på packningen. Noll koll på var alla grejerna ligger och allt har behövts rengöras grundligt från damm och spindelväv. Hahaha tur det går att shoppa allt som man glömt på plats. :D

*delvis kl*

Kan svara mer allmänt om femåringarna. Igår när vi fick titta/rida på banan var det hemska förhållanden pga vinden, tom Luxus som är klippan själv var ordentligt skärrad. Han sköter sig alltid men tyckte att det var väldigt, väldigt obehagligt och den känslan satt i även idag under tävlingen.

Ibland är det lätt att glömma att de trots allt bara är fem hur fina de än är!

Ja, jag tycker det är fantastiskt hur coola många av dem faktiskt är! Lång resa, bo borta med alla dessa andra hästar och en jättestor bana. Mycket att ta in för en orutinerad bebis!

Grattis till finalplatsen! :D

Ja verkligen ett stort grattis till finalplats!

Och även roligt att min tränare tog sig till final. :)

Som sagt, var det någon som vet vad som hände med Roussegnieur? Har ridit honom många gånger och han är ju egentligen coolheten själv.

tror det stod nåt om det på ridsport. Han var spänd o efter lite krångel red de fel väg o när de låg nere på 54% så utgick de på egen begäran

Jag är nog lite udda för jag tycker den såg hemsk ut på filmen:o Finns någon nyare film i så fall?

Den lyfter ju bara benen jättehögt men inte mer, :confused:

Håller med! Alltid tyckt körning med hackney hästar sett gräsligt ut. Sprattel sprattel, ser inte ut som om hästen sitter ihop någonstans.

Men smaken är som baken;)

Lite OT, men hur gick utgallringen till UHV till? Hur valdes de ut som ska representera Sverige? Vad jag kan se är de inte de som gjort bäst ifrån sej iår?

Det har väl funnits speciella uttagningstävlingar, plus Falsterbo nu då. Och så måste ju hästen vara grundregistrerad i SWB.
Men jag tycker de har följt resultaten nu från Falsterbo iaf?

6-åringarna så var det ju de 4 uttagna som blev bäst placerade, av 5-åringarna kom Becquerel iof före Luxus, men på uttagningstävlingen i Flyinge var det omvänt.

Nope. Tanken är ju att de ska representera svensk avel.
Tidigare har t.ex. godkända hingstar kunnat komma med även om de är utlandsfödda, men nu är det bara svenskfött. Iaf i år, vi får se hur det blir framöver, har väl varit lite blåsigt runt reglerna...

Okej tack, då är jag med :) Blev lite fundersam när ekipage längre ner i resultatlistan kom med men då var det inte så märkligt, då var ju konkurrensen mindre, långt ifrån alla är ju berättigade.

Fast jag kan tycka det är helt rätt, folk glömmer av att unghäst VM är en avelstävling där raserna/avelsförbunden tävlar mot varandra.. inte människorna. Så varför ska Sverige skicka annat än Svenska halvblod?

Lite samma spår... Vet ngn varför inte Luxus ägare ska rida honom?

Troligtvis för att hon vill att han ska få visa upp sig på bästa sätt.. Jag vet inte.. men det är extremt svårt för en "amatör" att bli uttagen att rida unghäst VM, dom brukar vilja att man har ett proffs. Men hon finns ju här så hon kan säkert svara på det själv.

Inom ft vet jag att för att rida 7 års så har du krav från förbundet att du måste ridit svår klass och för 6 års måste du ha ridit MsvA klass. Tror säkert dressyren och hoppningen har egna ej uttalade krav.. Fälttävlanskraven är dock uttalade.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 321
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 439
Senast: mackan
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Min häst har jag ridit in själv och vi kämpar på så gott det går! Men det känns så tungt ibland.. Han är en...
Svar
13
· Visningar
2 865
Senast: Koppen
·
Träning Ja så känns det i alla fall, men hur blir man "lika bra" på hemmaplan? Jag & min häst har inte kommit så långt i utbildningen, vi gör...
Svar
7
· Visningar
892
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka