Falsterbodressyren

Sv: Falsterbodressyren

Inte udda alls, jag gillade inte heller vad som syns på den filmen. Jag har inte sett den i verkligheten.

Men hackney är ju körhästar och har ett väldigt spektakulärt rörelsemönster, vilket stämmer överens med denna häst. Höga benlyft och inte så mycket mer.

Inte konstigt att jag inte kände igen stammen alls! Hästen är verkligen unik i sitt rörlsemönster, framförallt har den en otrolig bakbensaktion:). Hoppas att den är mer avspänd i år på Falsterbo än tidigare år.

Tycker inte att den har ett särskilt unikt rörelsemönster, snarare precis vad det är, nedtonade Hackneyrörelser, en film på en renrasig Hackney. Likadant Frieserhästar som ju också är körhästar, fast inte lika spektakulära som Hackney.
Sen tycker väl kanske jag att just den hästen (Alex) hade bättre frambensaktion än bakbensaktion. Fast jag är kanske lite bortskämd när det kommer till rörliga hästar.

Håller med tidigare inlägg, blev inte särskilt imponerad alls av videon.

Ligger ganska många filmer ute under samma användare som i den länkade filmen.

Nu finns de startlistor ute för tisdag och onsdag.

Jo jag såg det men det såg väl ungefär likadant ut i våras tycker jag så jag tror inte det är nån större skillnad som någon skrev här.

Massa benlyft men inte mycket mera som sagt.

första gången jag ser någon mer häst som har Renovo i stammen! (som min medishäst har som pappa) lite roligt. :) Känner igen rörelsemönstret, det är mkt bensprattel i dom.. Fin häst iaf. :)

Kollar man lite noggrant på den länkade blup-sidan står det ju t.o.m. under Utländsktnr: .............. (TP).

Jag ser ingen filmlänk?

Jag länkade inte heller :) Men någon la in en film tidigare och där hittar man fler från samma som lagt upp den. Man får leta själv:p Tråden handlar ju inte bara om den hästen, jag kunde bara inte låta bli att reagera på de förtjusta kommentarerna eftersom jag inte gillar det jag ser lika mycket.

Tycker inte att den har ett särskilt unikt rörelsemönster, snarare precis vad det är, nedtonade Hackneyrörelser, en film på en renrasig Hackney. Likadant Frieserhästar som ju också är körhästar, fast inte lika spektakulära som Hackney.
Sen tycker väl kanske jag att just den hästen (Alex) hade bättre frambensaktion än bakbensaktion. Fast jag är kanske lite bortskämd när det kommer till rörliga hästar.

Intressant med filmen, är ju precis samma rörelsemönster dock något nedtonat som du säger.

Jag skrattar ihjäl mig.. hästen på filmen visar ju precis upp det man vill se på dressyrbanan idag.. kort indragen hals , höga benlyft med bakdelen i Paris.. alltså är det ju en hackney man får köpa :idea: Dock hade den kanske lite FÖR bra bakbensaktion för att passa dressyrbanorna :grin:

Håller med om Alex där.. kass bakbensaktion i förhållande till fram..

Hade tänkt att åka eftersom min stallägare fått med sin häst i femårsklassen på tisdag :)
Skulle varit så kul att få vara där och heja på...men nu gick det inte, så då tar jag hand om stallet hemma istället...och följer såklart tävlingarna så gott det går hemifrån.

*kl*

Nu var ju inte riktigt denna tråden tänkt som en "dissa-Alex"-tråd. Jag tycker iaf att han var jättefin här uppe i Sundsvall och upplevde honom som fint genom kroppen med mycket aktiva bakben-helt klart en häst i min smak:).

ursäkta ot, men vilken hemsk anordning till utrustning för hästen! :eek:
Snacka om frihetsberövande! Nu ska jag inte trådkapa mer utan väntar på era rapporter, ni som varit där o sett.

Flingan:
Tv Eurosport

Senast ändrad:

Ni som är på plats får jättegärna slänga ett extra öga på örn Arnarsson och rapportera :)

Och vad hände med annsofie?

Super med online-resultat men man blir ju nyfiken när sånt händer :p

KL

Någon som vet vad som hände med Sohn der Sonne? Han står som utesluten...

Dom kom inte in på banan.. SdS vägrade gå längre ner än till halva långsidan, sen vände han.
Såg dom lite på framridningen och då snurrade dom runt ett antal gånger, trodde först att dom tränade piruetter när jag såg dom i ögonvrån.
Eller dom kom in på banan till slut, han backade in över staketet. Fick ledas för att komma ner till kortsidan med in/utgången.

Flera av hästarna var på tårna, det blåser rejält men SdS betedde sig inte kul.

Synd, men å andra sidan väldigt talande när hästarna inte fixar av det mentalt.

Såg att Roussegnieur blev utesluten också. Vad hände där?

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 321
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 439
Senast: mackan
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Min häst har jag ridit in själv och vi kämpar på så gott det går! Men det känns så tungt ibland.. Han är en...
Svar
13
· Visningar
2 865
Senast: Koppen
·
Träning Ja så känns det i alla fall, men hur blir man "lika bra" på hemmaplan? Jag & min häst har inte kommit så långt i utbildningen, vi gör...
Svar
7
· Visningar
892
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka