Falsterbodressyren

Sv: Falsterbodressyren

Vilka mer finns det då? :confused:
Man kan ju inte ta nån som "bara" rider GP heller om man säger så, antar att alla förstår hur jag menar, även om dom gör det bra hemma.

Vi har ju flera som kommer bli (iaf förhoppningsvis) konkurrenskraftiga internationellt men det är en bit in i framtiden.

Nej, ni har förstås rätt! Det var iaf väldigt roligt att se Lexner och von Essen idag, båda gjorde jättefina ritter! Och jag har hittills inte sett Ferdi i så fin form som idag.

Ja Lexner kommer bli en jävla superstar, det är jag helt övertygad om! Sjukt duktig! Men jag tror inte dom är ett OS-ekipage idag. Och då menar jag inte medaljaktuella, utan det är ju ENORMT med OS, jag tror det är bra att tänka på det oxå.
Iofs har jag blivit tråkig och tror ind medaljer är lite borta från tapeten för oss, ksk till och med i lag. Vi får väl se och hoppas, fel tråd för det!

Ja, snacka om att ha framtiden som i en liten guldhatt! Hon fick väldigt fint resultat idag- och synnerligen välförtjänt! Om jag förstod det rätt var det första gången von Essen red kur på internationell nivå idag, och den debuten gjorde hon i så fall med bravur! (Bägge slog f ö Bocelli)

Jävligt tur att det inte handlar om dagens resultat ang vem som ska vara reserv... ;) Man måste ju ha varit ute mer internationellt.
Sen blir Bocelli lätt lite... Ja... Haha, lets leave it there :p Mao är han inte min favorit så, men jag förstår och köper varför han är reserv.

Haha näe. Orkar inte sitta och kritisera eller tycka massa om sånt helt enkelt :) Borde ha tagit bort det från början men nu hann jag inte, menade mest på att han faktiskt inte är min favorit men som sagt tycker jag beslutet att ha honom som reserv är rätt.

Jag kan säga från min LättÖ-horisont att jag tkr Bocelli är en väldigt fin och begåvad häst, men jag gillar inte formen han reds i idag.

Jaga, vad tyckte ni om Patriks nya kur? Jag tyckte den var SUPER! Han kan verkligen konsten att ta fram bra musik!!!

Sen är jag förvånad över beslutet att skicka Mathiesen/Bocelli till OS. :o

Jag gillade verkligen hans nya kür! Sen tycker jag dock att Scandic inte ser ut att vara i ärheten av den superform som han var förra året. I synnerhet var han låg i formen under programmet igår. Hörde dock att han trimmats mycket länge under torsdagen (timmar). Efter ritten i lördags hade han blod i munnen:(. Jag satt precis vi utgången från banan och precis när jag såg detta såg också hästskötaren det och torkade av munnen på honom. Kan förstås vara att han bara bitit sig i läppen under programmet.

Tycker att Sofie Lexner skulle varit reserv. Och var inte även Bocelli finare förra året?

Jag ÄLSKADE Patriks nya kür. Tyckte Scandic såg ut att vara i fin form, visst var han lite låg men har han inte varit det till och från även tidigare? Det viktigaste är ju att formkurvan går uppåt framöver!

Sofie Lexner gjorde ju en superritt, jäklar vad hon rider! Har inte sett henne sen ponnytiden så var blev överväldigad.

Tyckte inte heller Bocelli såg så rolig ut. Dock tycker jag nog att det är rätt ekipage som OS-reserv. Även om både Sofie L och Mia E gjorde bra ifrån sig idag så handlar det ju om att gjort stadiga ritter under en lång tid samt inte minst fixa den press ett OS handlar om.

Såg Waco med fina Ådi, vad hon rider :banana:. Och underbara Miró :love:. Tyckte tyvärr det var ganska dålig kvalité för övrigt idag.

Tack! Vi har haft en underbar långhelg! Det har verkligen varit så häftigt att vara där! Det jag framför allt har tagit med mig är känslan från ärevarven och när jag kom in på arenan lördagmorgon och Patrik Kittel glatt hälsade godmorgon! Och efter att han vunnit küren så gratulerade jag honom på framridningen och fick ett "Tack, lycka till nu inne på banan" tillbaka! Kände mig som 10år gammal igen :D

Så här har jag skrivit om fredagens St. George:
Ådi var såå fin idag, även om han var lite spänd så gav han en bra känsla! Men när vi kom in på banan blev det lite mycket, vi började med att missa första ökningen och i första voltet så blev han jätterädd för domarkuren plötsligt… Så både den volten och slutan efter kunde jag inte göra. Det kostar poäng! Sedan var ena skrittpiruetten dålig och även den andra galoppiruetten samt en spänd ökad galopp.

Men vi är nöjda med våra 61% med tanke på ritten och jag var inte sist, vilket var målet! På söndag blir det andra bullar! Då ska vi få till det i küren.

Det var verkligen så roligt att få rida i falsterbo och att vi alla fick rida ett ärevarv var jättehäftigt! Det är en mäktig känsla inne på arenan.

Och så här om idag söndag om küren:
Ådi fick gå en morgonpromenad på tävlingsbanan. Det märktes på honom att dessa dagar tagit hårt på honom. Han var väldigt snäll.

Sedan så skötte Ådi sig bra på famridningen men eftersom bensinen var slut så gjorde det inte saken bättre när de var försenade.

Inne på banan kämpade han tappert även om piloten sabbade bytesserierna och piruetterna. Allt annat var ganska okej. Men jag var nöjd över att kunna få rida på banan utan att han skulle dumma sig.

Vi fick rättvisa 65,7% och en 5e placering. Detta var kul! Synd att detta var mitt sista år som YR för jag vill verkligen göra detta igen! Någon som vill låna mig en GP-häst?

531571_494619183886077_187075480_n.jpg

Såg er idag och ni var verkligen jättefina! Ådi är väldigt vacker och du rider otroligt trevligt:). Synd på missarna, men ni kommer verkligen bara bli bättre och bättre:). Lex Normandie är till salu:p.

Jag blev SÅÅ glad av att se Lexner och Charming boy på framridningen (och på banan med såklart, kuren var ju underbar!). Hon red så himla mjukt och trevligt, när vissa andra satt och red på ett sätt som gjorde mig ganska ledsen - holländaren red ju rent av brutalt, det var inte vackert, och hästen hade underhals därefter. Men Lexner såg det ut att vara så lätt. Mjuk ridning, helt okomplicerat och stångtygeln rörde hon knappt, hästen nöjd och sammarbetsvillig och framförallt såg de ut att ha ROLIGT :)

Jag var nere i fredags, men vi kom iväg lite sent trots att det var er klass vi åkte ner för (fast för att heja på Anna och Stroller och de red ju sent så vi orkade inte stressa). Ådi är verkligen så himla fin! :)

Vilken kul upplevelse du verkar ha haft! :D

holländaren red ju rent av brutalt, det var inte vackert, och hästen hade underhals därefter.

Ja det var fruktansvärt att se han på framridningen :crazy:

Waco - jättefin ritt du gjorde, Ådi är verkligen en jättevacker häst och du rider väldigt trevligt :bow:

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 321
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 439
Senast: mackan
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Min häst har jag ridit in själv och vi kämpar på så gott det går! Men det känns så tungt ibland.. Han är en...
Svar
13
· Visningar
2 865
Senast: Koppen
·
Träning Ja så känns det i alla fall, men hur blir man "lika bra" på hemmaplan? Jag & min häst har inte kommit så långt i utbildningen, vi gör...
Svar
7
· Visningar
892
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka