Falsterbodressyren

Sv: Falsterbodressyren

Förutom Charming Boy så såg Ferdi väldigt, väldigt fin ut i Aachen.. 100ggr finare än Bocelli någonsin har varit tycker jag..

Jag var inte där så jag kan inte uttala mig om något, men jag köper ändå val av reserv.
För både Essen & Lexner gjorde väl int debut i kür?
Men jag är ändå bara nöjd med 2/3 av OS-laget haha.
Patrik & Tinne är ju dom som kommer få stå för BRA resultat sen behöver vi en tredje mer eller mindre... ;)

Lexner är ett av mina framtidshopp! Fick gåshud & tårar i ögonen sist jag såg dom :love:
Men jag har en känsla av att hur man än hade vridit på OS-laget hade vi inte kunnat få till en optimal trupp så att säga, om man ser till vilka som skulle ha kunnat vara aktuella.
Tror inte det hade gjort något resultatmässigt om någon ordinarie skadat sig och dom satt in Lydianus, Lennox eller Bocelli om ni är med på hur jag menar.

Jag håller med dig. Valet av reserv spelar nog inte så stor roll, för att vara krass, även om den skulle behöva delta. Och Bocelli har väll ändå hållt en ganska jämn nivå i ett par år, om än inte så jättehög?

Både Ferdi och Charming Boy lovar ju gott för framtiden. Det var första gången jag såg dem båda igår och CB har ju helt underbar shysst och mysig karaktär, medan Ferdi utsrålade väldig lätthet och elegans.

Övrigt:
Någon som vet vad dommarna diskuterade om efter KvK:s ritt. Blir så jäkla nyfiken på sådant!

Waco: Som sagt var red du jättefint och förtjänade definitivt dina poäng. En liten hint i all välmening (för jag kommer aldrig rida lika bra som du och aldrig mer rida kür heller) så tyckte jag musiken till küren gav en något... forcerad känsla. Programmet var fint och roligt, lätt att följa och inspirerande linjer. Men just musiken stressade tycker jag. Håller emd Fio, fortsätter du med dina trevliga ridning kommer ni rida GP.

Både Ferdi och Charming Boy lovar ju gott för framtiden. Det var första gången jag såg dem båda igår och CB har ju helt underbar shysst och mysig karaktär, medan Ferdi utsrålade väldig lätthet och elegans.

Men CB är alldeles för gammal! Är han inte 15 i år? Knappast något att drömma om som framtida mästerskapshäst. Det spelar ingen roll hur bra ryttare man är, så länge det saknas mästerskapshästar.

Fast det kanske inte är nästa OS men det finns mästerskap innan det och så undrar jag hur gammal Bonfire var när han vann..? ;)

Mjo, nu tror jag inte dom är aktuella för ett OS hur som men att det skulle vara pga åldern är ett dåligt svepskäl sas.

Nu tänkte jag väll inte direkt på mästerskap utan på lovande internationellt gångbara ekipage, överlag. Han har förhoppningsvis ett par år kvar, han ser ju onekligen väldigt fräsh ut! Sen är det kanske lite optimistiskt att tro att han kan vara med på EM -15, men man vet ju aldrig.

Mjo, nu tror jag inte dom är aktuella för ett OS hur som men att det skulle vara pga åldern är ett dåligt svepskäl sas.

Nej, det är ett högst relevant argument och en mycket viktig faktor när det gäller mästerskap som äger rum var 4:e år. En framtida OS-kandidat bör vara cirka 7-10 i dag för att kunna ha något i OS 2016 att göra.

Jag var inte där så jag kan inte uttala mig om något, men jag köper ändå val av reserv.
För både Essen & Lexner gjorde väl int debut i kür?

Red inte Lexner kur i globen eller scandinavium eller något sådant.. minns inte riktigt.. Nej men vad jag menar är att hade dom fått klartecken inför säsongen att dom var med och slogs om en OS-plats hade dom ju lagt upp säsongen annorlunda kanske och sett till att kvala in.

Jag vet att Bocelli har gjort bra resultat så visst.. men jag tycker han ser ut att vara i 3 delar hela tiden :D

Bonfire var 17 år när han vann i Sydney, efter det pensionerades han.

Till saken hör att dagens konkurrens är knivskarp jämfört med vad den var då, när dressyren dominerades av bara två ryttare. I dag har vi Utophia, Valegro, Damon Hill, Totilas, Digby, Monsiuer Hjöris, Ravel, Scandic, ja, helt sjukt många fantastiska hästar som slåss om topp 12.

Fast det spelar ju ingen roll - dom ska inte vara med ;)
Däremot har dom säkerligen ett gäng fina säsonger framför sig!
Tror tredje ryttaren & reserven kvittar hur som, det är tinne & Patrik som rider hem ev medalj eller iaf placering.
Men vi kommer nog få riktigt spännande lag om ett tag! Sjukt mycket fina hästar!

Det gjorde hon nog! I scandinavium red ju von Essen kür så falsterbo var inte debut för ngn av dem. :)

Tror tredje ryttaren & reserven kvittar hur som, det är tinne & Patrik som rider hem ev medalj eller iaf placering.
Men vi kommer nog få riktigt spännande lag om ett tag! Sjukt mycket fina hästar!

Ja, jag hoppas att isac och Wladimir blir klara till nästa gång.

Jag vet att Bocelli har gjort bra resultat så visst.. men jag tycker han ser ut att vara i 3 delar hela tiden :D

Vet du att det har jag alltid tyckt eller vet inte om jag törs skriva det men piloten upplever jag rider sina hästar med en styrka jag inte gillar ...:o

Fast alla tre resultaten räknas ju i lagtävlingen så jag skulle inte tro att tredjeryttaren kvittar. Inte om vi ska tala lagmedaljer iallafall..

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 321
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 439
Senast: mackan
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Min häst har jag ridit in själv och vi kämpar på så gott det går! Men det känns så tungt ibland.. Han är en...
Svar
13
· Visningar
2 865
Senast: Koppen
·
Träning Ja så känns det i alla fall, men hur blir man "lika bra" på hemmaplan? Jag & min häst har inte kommit så långt i utbildningen, vi gör...
Svar
7
· Visningar
892
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka