@Fiador
Jag tycker inte att filmen är hemsk. De går inte i någon fin form, men det är inte djurplågeri. Det visar framridningsridning på spända unghästar (med nervösa ryttare som snart ska få sin utbildningshäst bedömd av en av världens skickligaste ryttare inför en stor publik). Jag var som sagt där och såg det live och jag tyckte varken då eller nu att det är speciellt förskräckligt. Nu kommer ju JÅs anhängare tala om för mig att jag är avtrubbad och hemsk. Eller spy på mig och säga att jag borde få djurförbud. Men då får de tycka det. Jag tror och tycker att dessa JÅ-anhängare är avundsjuka och besserwissers som aldrig skulle tåla att deras egen ridning granskades under lupp. JÅ är väl dömd i domstol för djurplågeri? Ingen på filmen skulle bli dömd med anledning av det vi ser på filmen.
Sen är det ju lite komiskt att en av ryttarna på filmen fick beröm från Charlotte för att det kändes att hennes hästar INTE var ridna och utbildade med handbromsen i. Däremot tyckte hon att det kändes på flera andras hästar (bland de som JÅ valt att inte hänga ut) att de var vana vid att hållas för hårt.