Falsk dräktighet???

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare TwiggyM
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 961

TwiggyM

Trådstartare
Detta kanske är en väldigt dum fråga fråbn en nybliven uppfödare MEN kan ston visa falsk dräktighet?
Vårat ena sto var borta på betäckning förra sommaren. Testet efteråt visade inget föl. Nu är juvret stort och hon har genomskinlig mjölk. Har alrig varit med om detta på de andra stona och jag har haft häst hela livet. Har heller aldrig hört talas om det.

Någon som vet om hästar kan vara skendräktiga?
Har sms at till hingstäögaren och frågar och kommer ringa seminstation imorgon om jag ej får svar här.

Intressant iallafall. Kanske blir det ännu en liten i sommar...

Sv: Falsk dräktighet???

Japp, jag har varit med om det på två av mina ston, araber. Det var mor och dotter, skulle fölat ungefär samtidigt. Den ena blev bara oformligt tjock om magen och fick ett större juver än normalt, men den andra fick mjölk också i juvret. Har också en bekant vars sto faktiskt "skenfölade", alltså visade fölningssymptom, svettades och vandrade runt och hade sig. Men inget föl. Så det kan förekomma, men jag tror inte att det är speciellt vanligt. Vore kul att veta hur det går för ditt sto!:)

Cornelia

Liknande trådar

Avel Hej! För några månader sedan tog vi ett rektal palpation test samt ett blodprov för att se om vårat sto var dräktigt. Proven visade sig...
Svar
5
· Visningar
1 908
Senast: Tokyo
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen... 2
Svar
34
· Visningar
5 333
Senast: ginnies
·
Avel Syrran köpte en Islandshäst för cirka 3 månader sedan och idag insåg hon att stoet förmodligen är dräktig då hon har fått en ordentlig...
Svar
3
· Visningar
1 115
Senast: superstar
·
Avel Hej, jag har ett shettissto som gick på fribetäckning maj-september förra året. En anledning till att hon fick gå kvar så länge var att...
Svar
8
· Visningar
3 239
Senast: Zuzzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit
  • SWB, hög ridbarhet och hög hållvarhet?
Tillbaka