S

Sockeplast

min ena kanin fäller fortfarande vinterpälsen, fast det mesta är borta. men hur kommer det sig egentligen att det tar sån lång tid, och är det ovanligt för kaniner? han brukar fälla klart i juli/augusti ungefär.. då är ju sommaren över nästan :crazy:
hans syster märker man knappt av när hon tappar vinterpälsen däremot, går väldigt fort.
kan man göra nåt speciellt, förutom borstning för att skynda på?
hur är det med era kaniner, hur sent och länge fäller de?

Sv: fällning

Är dom ute eller inne?
En av mina fäller fortfarande hon har fin päls men lite tussar under hakan och vid rumpan. Mina fäller nästan lite jämt och jag misstänker att det är för att dom bor inne och inte ute som pälsen faktiskt är skapt för men det är bara en teori...

okej, men mina är utekaniner. ja, min har också kvar vid ryggslutet och rumpan liksom.
borde kanske testa ge honom b-vitamin :D nä, väl inget för kaniner direkt

Sockeplast skrev:
min ena kanin fäller fortfarande vinterpälsen, fast det mesta är borta. men hur kommer det sig egentligen att det tar sån lång tid, och är det ovanligt för kaniner? han brukar fälla klart i juli/augusti ungefär.. då är ju sommaren över nästan :crazy:
hans syster märker man knappt av när hon tappar vinterpälsen däremot, går väldigt fort.
kan man göra nåt speciellt, förutom borstning för att skynda på?
hur är det med era kaniner, hur sent och länge fäller de?

Min kanin har inte äns börjat fälla! Han är utekanin året runt! Och varje år glömmer ja när han ska fälla! Katten fäller ju nu så jag tycker att kaninen också skall börja men...:crazy:

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 602
L
Hästvård Hej! Vi har varit på hältutredning med min ena ponny och hon fick behandling för inflammation i BÅDA kotlederna OCH hovlederna fram...
Svar
14
· Visningar
2 200
Hästvård Hejsan! I höstas klippte jag min islandshäst då han blev för varm under träning. Han klipptes första gången i oktober, då jag klippte...
Svar
14
· Visningar
2 481
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Finns det någon här inne som varit med om att hästar satt vinterpäls under våren/för-sommaren? För min pålle är det nu andra året i rad...
Svar
14
· Visningar
2 051
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama