orion_x
Trådstartare
Har lite problem med mitt halvblod. Vi fick in ett riktigt panghö i sommras, hästarna höll sig i otroligt bra hull på det.. enda tills det visar sig att mitt nya halvblod reagerar på höt och måste få hösilage istället. Eftersom vi nu får köpa in hösilage till henne så hämtar vi bara en bale i taget och har ingen analys på det.... Men hon äter sämre av det och har fallit ur lite sen hon började äta det, trots fri tillgång. På natten knaprar hon inte ens i sig 3 kg Äter lite bättre ute, men mycket ligger kvar ändå. Hon är dock dödligt pigg och tittig att rida så frågan är vad ska jag komplettera med? Hon får i nuläget lusern hackad strå till, men hon äter det inte jättegärna och det går inte få i henne så mycket. Började ge henne krafft groov 90, men den säcken är slut nu och jag funderar på om hon kanske skulle få nått annat istället. Kollade på ciytgross och de hade hippo-alfa-grov, tror jag det hette, till ett rätt hyfsat pris, eller ska jag fortsätta ge krafft groov, som är rätt dyrt . Min tränare föreslog kornkross. Så valet står mellan dessa tre. Hon behöver mer protein, hon har inget att ta av och bör inte tappa mer. Jättedum situation utan analys, jag vet, men så är läget just nu... och jag behöver gardera upp hennes foderstat så hon hellre får mer än för lite, utan att bli ruinerad . Hon får även ca 1liter (torr) betfor, som naturligtvis blöts innan hon får den.
Så vad kan bli bäst att lägga till? Utan att göra henne hetare?
Så vad kan bli bäst att lägga till? Utan att göra henne hetare?