Fälla vinterpälsen..?

Milene

Trådstartare
Undrar om det är någon isis som har börjat fälla än..?
Med det här vädret kan ju vem som helst tro att det är mars... (kräksmiley...)

Milene

Sv: Fälla vinterpälsen..?

Inte ett pälsstr!!! Längtar tills allt är av:)

Fast de fäller efter ljuset, det kvittar vilken väderlek det är. Jag har förundrats så varför de fäller snabbare på Island, men i mars är dagarna längre än hos oss i Svedala så inte konstigt att pälsen ryker snabbare där.

Juni?? :eek:Oj, tidigare än så har nog mina fällt av det mesta, tror jag... Fast det brukar ju ta ett tag innan allt är av, förstås...

den vita bläsen brukar fälla först på min pålle.
såg förra veckan att det börjar lossna i pannan på honom.

Min ena häst har börjat fälla... längtar till sommarpäls :love:

Våra började fälla några dagar före jul, precis som vanligt.

Jodå, i ansiktet där hon har sin "riktiga" vinterpäls kvar så har hon börjat fälla.

Naggur tappar typ inte sin vinterpäls ;) förra året hade han den till juni och då rakade jag honom, väldigt sent men känndes taskigt att låta honom gå med full vinterpäls hela sommaren

Nej, min pålle verkar fortfarande sätta päls. :S
Det jag rakade i början av december har iallafall redan börjat växa ut lite grand, förra året växte det inte ut förrens sommarpälsen började komma... *hmm*

jo samma här vi rakade naggur i tidigt i december och det har växt ganska mycket :crazy:

haha jadu, hur läänge brukar hela vinterpälsen vara kva på din pålle?

Nej,tyvärr! Min pålles päls brukar inte fällas förrän i april-maj.

KL.
Lilla G som jag red förut tappar alltid all sin sommarpäls i tid till SM :p
Han har blivit helrakad dom två senaste åren.

Ási fäller rätt sent han också, tror han brukar börja i april-maj någon gång. Får se hur det blir iår när han är helrakad, förhoppningsvis så slipper jag pälsfällning där han är rakad.

Erro börjar fälla rätt tidigt, tror att han började i mars förra året ..

Liknande trådar

• Omröstning Omröstning
Hundhälsa Sedan mellandagarna har jag märkt en markant skillnad i mängden hundhår på golven igen. Sommarpälsfällningen var absurd, jag fick...
Svar
19
· Visningar
3 188
Senast: Red_Chili
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 717
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140
Hästvård Jag har en häst med krullig, eller rättare sagt vågig, svans. Hon har väldigt tjock svans och mycket man (islandshäst). Fick idag en...
Svar
12
· Visningar
1 662
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Akvarietråden V