Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om man driver en verksamhet, helinakordering/utbildning, har F-sedel, varför skriver man då ridhusavgift på fakturan?
Ridhusavgift 5000kr
Thats it.
Borde ju stå stallhyra 5000kr inkl moms
Inte ridhusavgift 5000kr..
Aja tyckte d var märkligt.
Fråga? Det kan ju vara ett simpelt misstag.
Jag har frågat, inget direkt svar. Jag undrade bara, det har stått utbildning eller ridhusavgift på våra stallhyror 3-4 månader nu. Aja.
@athena förklarade så bra hur jag menade. Jag vet inte om det är vanligt, men jag tror det händer att hästbranschfolk fakturerar lite som de tycker gagnar dem? Stallhyra har ju moms på 25%. Stallägaren betalar bara in 6% i moms om den redovisar sina intäkter som ridhusavgift eller ryttarutbildning.Va? Moms är ju inte FÖRETAGETS pengar, det är SKATTEVERKETS pengar. Tar gärna emot information om momssatsen du påstår föreligger för stallhyra (ridutbildning handlar om ridlektioner för ryttare, inte utbildning av hästen).
Det står 6% moms på samtligas (stallhyror) som är fakturerade som "ridhusavgift".
Nu har iaf vi & stallägaren kontaktat skattemyndigheten, så de som drivit verksamheten på anläggningen åker förhoppningsvis på en revision.