Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har jag gjort mer hål i selen å tycker det börjar likna nått Men ska bakselen och bröstan upp något hål mer
Nu är jag ingen expert men skulle nog vilja ha upp bakselen nått hål till=)
Annars hur snygg sele som helst ju=)
Tanke kring selar.
Jag är införstådd med att de där billiga från Hööks, Börjes etc är ganska dåliga.
Men om man nu råkar ha ett par sådana.
Om jag utnyttjar däckeln som har både bukgjord och däckelgjord, köper till skakelhållare (antagligen fel term men ni vet vad jag menar) och sätter i uppehållsremmen till däckeln, och så köper en fri brösta, så borde jag väl ha en skaplig bröstsele?
Visserligen blir det väl inte så hemskt mycket billigare jämfört med att köpa en komplett bröstsele från exempelvis driveout, men ändå?
Däckeln är inget vidare heller, så att göra så är inget jag skulle rekommendera. När man idag kan få en komplett bröstsele med ordentlig däckel för under 1600kr så kan det väl inte finnas ngt skäl i världen till att greja med att återanvända selar som redan från början var skräp?
Var hittar man en för mindre än 1600kr?
OK.Drive out's syntetsele kostar 1550kr
Drive out's syntetsele kostar 1550kr
En vän till mig har den till sin ponny som jag hjälpt att köra in.Har du erfarenhet av den selen? Är sugen på den till vår B-ponny.
Olika på olika selar.. Min islänning är ca 135 cm hög och normalbred vill jag säga. Hon har ponny på sin idealsele och jag har på sista hålen. Men man kan byta delar så selen passar sin häst utan extra kostnad. Det som är så bra. så har ponnyn cob brösta men ponny runt gjorden så går de att fixa=)Jag funderar på att köpa en sele till min welshponny, som är liten C-ponny. Men hur är det med storlekar? Var går gränsen mellan ponny och cob när det gäller selar? Är det ponny jag ska ha till henne?
Och nästa fråga, om jag skulle känna mig riktigt modig :P - ponny eller cob till en new forest D-ponny? (fortfarande unghäst)