Fågelunge!!!!

T

Trassel_tösen

Vi har två kanariefåglar hemma som fick en liten unge igår på julafton. Vi har inte sett att mamman har matat sin unge, ska hon inte det? Vad ska fågelungen äta?
Det ligger ett till ägg bredvid ungen i boet som inte har kläckts en. Är det normalt med en kull på bara två ägg?
Snälla hjälp oss!
Mvh Louise

Varför satte ni ens in ett bur när ni inte ens vet någonting om häckning? :mad: En kanariefågel brukar få cirka fyra ägg, men ibland så blir det fler, ibland så blir det mindre. Jo, mamman ska mata sin unge om allt står rätt till.

Hackat hårdkokt ägg och grönfoder.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 817
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
2 270
Senast: Sirap
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 192
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar