• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Donalds
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 3 722
Har alltid släppt ihop fåglar direkt. Undulater är fredliga, borde inte vara några problem.

Det är bra att du har en hane först, dom är mer tolleranta mot nykommlingar än honorna brukar vara.
Gör en omflyttning i buren. Sätt in nya färska pinnar på annat sätt än som det var innan. Flytta på leksaker så som gungor och annat.

Om fågeln har en favorit plats högt upp (tex en gunga) så se till att det finns en liknanade plats till nya fågeln eller ta bort den befintliga platsen så det inte blir bråk om vem som ska sitta där.

Osäkra fåglar (nya fåglar) vill sitta så högt upp som möjligt för att känna sig trygga. Se därför till att det finns plast för det!

Se även till att ha mat och vatten på två ställen i buren då inte den ena undulaten kan vakta matskålen så den nya inte får någonting.
Till sist ta reda på om dom är vana att dricka ur automat om du använder det. Alla är inte det och det kan hända att dom törstar ihjäl för dom inte förstår var man ska dricka.

/Lycka till med pippisarna!

Liknande trådar

Övr. Djur Har en avlivning bokad imorgon för min kaninhona som är sju år. Han har en snabbväxande böld i ena kinden och vet vill inte operera pga...
Svar
3
· Visningar
873
Senast: DarkInNight
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 858
Senast: Otherside
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
641
Senast: Lillefrun
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 918
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • GHS - dagens dressyr.