Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken fantastisk sida!!! Har sökt på kattuggla där och det fanns ju en del skrik som lät lite läskiga. Edit: @IngelaH Om man lyssnade längre på det Youtube-klippet du länkade till blev det precis som du sa också mindre mysigt efter ett tagPå denna sidan och denna träffen när jag söker på Sparvuggla låter som det har gjort hos mig.
När man lyssnar på ljudfiler behöver man hitta mer än de vanliga "hoandet". Tror helt enkelt fåglarna här varnar när jag kommer ut.
ht
tps://xeno-canto.org/species/Glaucidium-passerinum
Visa bifogad fil 101176
Ja, dom låter inte så mysigt hela tidenVilken fantastisk sida!!! Har sökt på kattuggla där och det fanns ju en del skrik som lät lite läskiga.
Älskar rävljud, de är inte kusliga alls Bara härliga! Helt underbara läten!Hmmm okej, svårknäckt nöt detta!
*kl*
Youtubade rävläten nu bara för denna tråden. Är väl förtrogen med lätena både ur urbana och lantliga miljöer, men har aldrig sett dem. Men herrejisses så söta de ser ut när de låter så! Kommer aldrig mer kunna tycka det skapar en kuslig stämning
Deras ljud skrämmer min hund... han är mörkrädd så när de sätter igång tycker han att det är läääääskigt ute!Ja, dom låter inte så mysigt hela tiden
I Midsomer Murders används de flitigt som ljudeffekt för att etablera att det är Kuslig Stämning.Älskar rävljud, de är inte kusliga alls Bara härliga! Helt underbara läten!
Har aldrig sett Midsomer Murders.... men förstår effekten!I Midsomer Murders används de flitigt som ljudeffekt för att etablera att det är Kuslig Stämning.
Är mysteriet löst???Nu verkar ju mysteriet löst, men jag har vaknat till ljudet av en påfågel en gång och den upplevelsen upprepar jag inte gärna. Hur kan något så vackert låta så hemskt?
https://voicebot.su/sv/sound/en-pafagel-skriker-och-flera-smafaglar-kvittrar/
Nu verkar ju mysteriet löst, men jag har vaknat till ljudet av en påfågel en gång och den upplevelsen upprepar jag inte gärna. Hur kan något så vackert låta så hemskt?
https://voicebot.su/sv/sound/en-pafagel-skriker-och-flera-smafaglar-kvittrar/
Nä? Mysteriet är inte alls löst ännu....Är mysteriet löst???
Jag trodde det var kattuggla?Nä? Mysteriet är inte alls löst ännu....
Nä, det är väl långt ifrån fastslaget. OM det är en uggla så låter det för mig mest som en jorduggla. Men jag vet inte. Jag ska försöka få ljudet inspelat någon gång....Jag trodde det var kattuggla?
Fast jordugglan är aktiv dagtid. Hornuggla då? Ungarna kan skrika rejält när de vill ha mat. Googla tiggläte hornuggla!Nä, det är väl långt ifrån fastslaget. OM det är en uggla så låter det för mig mest som en jorduggla. Men jag vet inte. Jag ska försöka få ljudet inspelat någon gång....
Hrm....LITE likt, men ändå inte..... Har ugglorna ungar så här sent?Fast jordugglan är aktiv dagtid. Hornuggla då? Ungarna kan skrika rejält när de vill ha mat. Googla tiggläte hornuggla!
Mna hundar och katter hade åsikter igår kväll efter vi lagt oss och jag letade fågelläten.Whippishen tycker jag ska chilla lite med att spela upp en massa djurläten hela tiden