Fåfäng utställningstråd

Sv: Fåfäng utställningstråd

Ja, det ska verkligen bli superkul! :laugh: Jag ställer dvärgpinscher, och antar att du ställer schäfer? ;) Vilken/vilka dagar går dom?

Nu har jag fått PM till båda utställningarna. :)

Nervös är bara förnamnet! :D

Hehe japp, jag ställer schäfer jag, min unghund(på min avatar) som kommer gå Junior klass.:D
Igår fick jag PM:et till CC, så nu har jag också fått 'alla' PM, hehe.

Den 3:e ska vi Ställa på CC i Stäket, och den 4:e på WDS.
När ställs DP?

Åh, usch jag blir såå nervös såfort jag tänker på det.
Själva uppställandet är Inga problem för oss, utan springandet. Schäfrarna ska ju springa före föraren med drag i kopplet. DET kommer bli en sann utmaning att få min unghund att göra.. För det är (vanligtvis) strikt förbjudet för honom att göra det.
Så enda chansen blir väl att utnyttja framförgåendet(som vi precis börjat få in bra) och 'förstöra' det genom att låta honom dra..:devil::p

Såvida jag inte snabbt lär in "SPRIIING" eller nåt, hahah!

Precis det har vi gjort med våran hund. Fast kommandot är "trava". Rottisar springer i och för sig inte före föraren (inte i Sverige iaf) men lite drag i kopplet vill de att man ska ha, så utställningshalsbandet + "trava" = man får hänga lite i kopplet.

Hehe japp, jag ställer schäfer jag, min unghund(på min avatar) som kommer gå Junior klass.:D
Igår fick jag PM:et till CC, så nu har jag också fått 'alla' PM, hehe.

Den 3:e ska vi Ställa på CC i Stäket, och den 4:e på WDS.
När ställs DP?

Åh, usch jag blir såå nervös såfort jag tänker på det.
Själva uppställandet är Inga problem för oss, utan springandet. Schäfrarna ska ju springa före föraren med drag i kopplet. DET kommer bli en sann utmaning att få min unghund att göra.. För det är (vanligtvis) strikt förbjudet för honom att göra det.
Så enda chansen blir väl att utnyttja framförgåendet(som vi precis börjat få in bra) och 'förstöra' det genom att låta honom dra..:devil::p

Såvida jag inte snabbt lär in "SPRIIING" eller nåt, hahah!

Okej! Vi har tvärtom, WW den 3:e & CC den 4:e ute på Almare. Vi ska även bo där ute.;)

Här borde vi ha övat mer på.. allt. :angel: Men det får gå som det går. ;)

-----

Kan man ha svart kjol, svarta leggings & en vit 3/4-tröja tror ni? :laugh:

Kan man ha svart kjol, svarta leggings & en vit 3/4-tröja tror ni? :laugh:

Låter trevligt.

ot:
Jag är så djävulskt utställningsugen nu! Dum valpis som är så ung... Vi debuterar först i oktober :mad:
Ingen som vill låna ut en finfin utställningshund över sommaren :angel:

Knapplån.

Och jag har också världens klädångest. Det ENDA jag har hemma som är någorlunda propert är jeans :crazy:
Skor ska vi inte ens tala om. Jag äger ett par Nike, som ena hunden tuggade sönder delvis inatt, samt ett par "tofflor" av det finare stuket som passar till kjol och så. Somriga liksom.

Och jag har NOLL kronor att handla för, eftersom det blev snordyrt att ha Benjamin på djursjukhus i några dygn, med 10-tals olika undersökningar...

Hunden ifråga är rödfärgad. Har ni några tips? Får se vad man kan skaka fram...

Detta med vad vi tvåbenta ska ha på oss är en evig fråga mellan mig och mina andra hundkompisar.

Tycker att ni ska tänka på att ha på något ganska "dressy" och i en färg som framhäver hunden. Jag själv ställer ju svarta hundar och kan därför inte ha svart. Men nu har ju tom raser som tex rottis snyggt klädda handlers! Som jag brukar säga "Fake it til you make it!!" Ge inte domaren chansen att på en gång fatta att ni är nybörjare (om ni nu är det) utan gå in i ringen och se så prydliga ut ni kan och se mäkta stolta ut över er hund!! Lite av en min som säger "tänk vilken tur du har som får se på just min underbara/vrååålsnygga/supervinnande kanonhund!!"
Lovar att det funkar!!

Kjol är fint även om man är lite rundare!! Ta gärna en lite A-formad variant som är smickrande till alla former och som slutar strax över eller på knät. Glöm inte att ha någon ficka för ev godis! Och skor ni kan springa i!! Gympadojor går bra.

ALLTID uppsatt hår om det är av längre variant och sist men inte minst, titta på de klasser som är före er klass, så ni vet hur domaren vill att hundarna visas. Då vet ni vad som väntar och ni kan vara lite mer säkra i ringen, nått som också hunden känner av!

Lycka till, håller tummarna för er alla!!
/Explicit (som dag 1 (circuit) ska ha mörkgrön kjol med beige kavaj, dag 2 (circuit) en vit/beige kjol med kavaj, och självaste WDS en RÖD dräkt som verkligen är VRÅL röd!!! )

KALAS BRA TRÅD!

Jag själv ska ställa ut en ljusgrå Irländsk varghund i Juli och va fasen har man på sig till dem? :crazy:

eftersom hunden är ljus då ska du ha mörkare... kanske marinblå? det hade vart jättesnyggt och eftersom det är en stor och maffig ras så kanske du kan ha lite "maskulina" kläder typ kostym?? :P

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka