Fäller inte

Vad var det som var så elakt med att jag svarade på ditt inlägg att han inte var smal utan fet??

Han har fått helt fel mat i förhållande till sin storlek och motionering.
 
Ja det var det som jag var lite inne på..veterinären ska ändå komma ut snart för det är dags att vaccinera honom.
 
då hadde jag ju rätt om maten.
jo det lät enbart elakt, å sitta skrika ut att hästen är fet och har fått för mycket mat, specielt när man säger fler saker än bara mat.
 
Man avmaskar inte en häst "bara för att". Tänk på att det trots allt är gift du kastar i hästen. Man bör som ansvarig hästägare se till att göra träckprov, FÖRST DÅ vet du om du skall avmaska med DUBBEL DOS Banminth.

Stopp och belagg!! Detta med trackprov har blivit en sadan hype overallt i Sverige. Kom ihag att ett trackprov visar hur mycket vuxna maskar det finns, men det visar inte hur mycket agg det finns!
Dessutom finns det flera maskar som ar mycket svara eller inte ens gar att upptacka via ett trackprov. Dvargbandmask ar en utav dem.

Studier fran USA visar att trackprov inte alls ar sa tillforgitliga som man kan tro.
 
Kom ihag att ett trackprov visar hur mycket vuxna maskar det finns, men det visar inte hur mycket agg det finns!

Nej, vad fel det blev. Det ar ju tvartom. :D :o
Ett trackprov visar hur mycket agg (larvae) det finns, men inte hur mycket vuxna maskar. Dessutom sa kan inte ett trackprov upptacka agg som ar lagda i vaggarna pa tarmen.
Jag gjorde en hel uppsats pa det omradet, men kan varken hitta uppsatsen eller disketten som den ligger pa. :crazy:
Typiskt nar man har nagonting att saga.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
875
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 674
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 241
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 762
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp