G
gwennie
när man ej är gift utan bara sambo,vart ska man skriva papper på att min sambo är pappan??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi skrev papperen medan jag fortfarande var gravid. Tror jag var runt vecka 30. Vi ville ha det gjort så fort som möjligt om något skulle hända t ex under förlossningen!fick papper av bm med info om det. har för mig att man skulle ringa socialkontoret när bebisen kommit så går man dit och skriver papper.
Så då skulle man behöva skriva papper som gift också då, eller hur menar du?Tycker de e konstigt att man måste skriva papper på de. bara för att man är gift är väl inte det en garanti att man inte vart otrogen?=/
Ja, varför behöver man inte skriva papper om man är gifta?
Bättre att boka tid och skriva papprena INNAN förlossningen. OM det skulle gå åt h-e och mamman dör så finns det ingen som kan intyga faderskapet, var en artikel om det för inte så länge sedan.
okej. men ändå. bara för att man är gift betyder ju inte det att de är pappan. men jag förstår vad du menar=)
Självklart är ju detta löj.
Jag har också funderat på detta.
Antingen borde alla behöva skriva under faderskapsintyg eller så borde alla män kvinnan är tillsammans med vid tillfället per automatik räknas som fäder.
Vad händer om kvinnan gifter sig med annan man än den biologiska pappan en vecka innan barnet föds?
Får den nyblivne maken då ett barn på halsen per automatik?
Men hur ska myndigheterna veta vem jag är tillsammans med? I så fall måste ju detta uppges på något mer "officiellt" sätt. Samma adress är inte en garanti för att just jag och denna man är ett par. Vi kan ju vara kompisar som bor ihop. Eller om ett par har en inneboende som är man - hur ska då myndigheterna veta vem som är pappa.
De har du rätt i, men de borde räcka med att skriva på ett papper o skicka in eller skriva på nått på bb. men nu måste man ringa å boka tid på soc och sen åka dit för att skriva på.