Facebook - finns det ett sätt?

Sevenofnine

Trådstartare
FINNS det ett sätt att skriva på facebook utan att någon, på något vis, kan spåra ens härkomst? Jag vill kunna skriva svar på människors inlägg, där dessa skriver skräp milt uttalat, och få folk att inse att fb-profilen är en psykpatient som våldtagit barn! Men jag vill INTE att någon ska kunna spåra mig. Är detta möjligt? Ens?

Sv: Facebook - finns det ett sätt?

skapa en ny facebook profil är nog det enda sättet
iMen kan inte personen i fråga spåra mig? Han sitter på rättspsyk, kan någon därifrån spåra mig? Han skriver ohyggliga ting på sin sida, jag blir alldeles förtvivlad! Han har våldtagit många, den senaste var ett BARN under 12! Det han, från rättspryk, skriver på sin sida, är vanvettigt, och kvinnor följer honom och stöttar honoM!

Skriv ett anonymt brev till ledningen på anstalten där han sitter och tipsa om hans aktiviteter på Facebook. Det tror jag är en bättre väg att gå.

Nej det kan man inte, i slutändan är vi alla spårbara bakom den skärm vi sitter vid.

Bara tex ipadresser är fruktansvärt lätta att plocka fram och de visar i de flesta fall exakt vars du befinner dig..

Nej det kan man inte, i slutändan är vi alla spårbara bakom den skärm vi sitter vid.

Bara tex ipadresser är fruktansvärt lätta att plocka fram och de visar i de flesta fall exakt vars du befinner dig..

Men kan en "vanlig" person hitta dig? Jag är liiite i samma läge själv, men vågar inte säga ett pip fastän jag vill ....

Vad som menas med vanlig och vanlig..men ja, altså det är relativt enkelt för den som kan så man ska aldrig tro att man är helt skyddad på internet och kan gå helt under anonym/skyddad identitet eftersom att en dator, surfplatta, mobil etc behöver vissa unika uppgifter för att kunna bli ansluten med internet som är ett enda stort nätverk.

Har du bättre utrustning hemma så kan nöten bli svårare att knäcka för att se vad/vem som sitter bakom en router, switch etc men helt omöjligt är det inte.

Det är få som lägger ner tiden så risken är förvisso liten, men somsagt de som kan fixar det..så man ska egentligen vara väldigt försiktig med vad man gör om man känner minsta oro över att bli upptäckt..låt hellre blir isf eftersom att man aldrig kan vara helt skyddad.

Sen till ursprungsfrågan så kanske jag inte skulle ha kastat mig ut och anklagat folk för saker även om det kanske är sant..risken för att användaren kanske blir anmäld för förtal finns ju också..och då återigen, så går användarens härkomst att spåra även om det nu är väldigt få gånger som de som har medlemsregister rör så mycket i det mer än att kanske stänga ner kontot och sen är det inte mer med det..om nu inte polisen kräver det vid grov brottslighet tex.

Jag själv kan inte, men jag har tidigare jobbat på ett jobb som tillhandahöll internetuppkopplingar etc och där fanns riktiga "nördar"/riktigt kunniga/insatta/intresserade och de kunde göra vad som helst i princip och väldigt fort, därav att jag vet hur det ligger till.

Senast ändrad:

Jag är en av De Våldtagna, som nu ser den här mannen skriva vidrigheter på facebook, från sin cell på rättspsyk. Kvinnor tar hans sida, skriver stöttande ord, fastän han själv skriver om att våldtaga kuddar och om vad han vill göra med kvinnor han träffat på fb. Kvinnorna begriper ingenting, tydligen! Just nu är han intagen, med särskilt utskrivningsprövning, för bl.a. våldtäkt mot barn.

Vad sker, egentligen, på rättspsyk? Jag blir alldels matt! Finns där ingen koll? Alls? Kvinnor stöttar honom fastän han skriver de mest bisarra inlägg, blandade med kopierade fredsbilder med citat av goda människor, så som "alla" gör. Jag mår jätteilla.

Det bästa är väl kanske att kontakta vårdavdelningen och berätta vad som händer?

Alternativt att du anmäler användarens fbkonto som olämpligt, förtal etc så kanske hans användarkonto stängs av eller att inläggen, gruppen eller vad det handlar om raderas?

Polisen?

Vet inte vad du riktigt vill, men att skapa ett anonymt nick för att debattera? Kommer det hjälpa eller kommer
det att bli pajkastning?
Förstår din frustration, men ja..ibland är internet/sociala medier sjukt knepiga och man vet ju egentligen inte vad som är sant och inte..därav att det kanske är bättre att försöka se till att personen i så fall tystas ner genom att bli fråntagen rätten till datortid tex, eller att kontot stängs ner.

Senast ändrad:

Skriv ut från FB och skicka till mottagningen. Bästa sättet att de ser att han inte är frisk nog att ha tillåtelse att sitta vid dator.
Vet en tjej som skrev massa tok på en blogg från psyket, hon fick dataförbud när de fått tips om bloggen..

Anmäl profilen till Facebook, enligt deras regler får inte sexbrottsdömda använda Facebook.
Om jag inte minns fel nu...

Nja inte exakt. Men de visar ungefär var datorn är (kan vara någon eller några km ifrån) och vilken internetleverantör man har.

Har man rätta verktyg, så jo ;)
Det går att se i absolut realtid om man har de rätta verktygen..
och exakt hur man gör tänker jag inte gå in på/får inte säga att jag vet hur med vilka medel
exakt det görs.

Men det är ju kanske inte riktigt vem som helst som gör det..men det är bara för att ta det till det extrema jag ville ang att man aldrig är skyddad.

Senast ändrad:

Anmäl profilen till Facebook, enligt deras regler får inte sexbrottsdömda använda Facebook.
Om jag inte minns fel nu...

Är det verkligen så?

HUR kan avdelningen då tillåta hans användande, jag är helt chockad!

Jag vet inte VAR han sitter, bara att han är dömd till sluten psykvård (igen...) samt med särskild utskrivningsprövning, för denna gång bl.a. våldtäkt mot barn. Han kommer från Eslöv. var kan han sitta då?

Har man rätta verktyg, så jo ;)
Det går att se i absolut realtid om man har de rätta verktygen..
och exakt hur man gör tänker jag inte gå in på/får inte säga att jag vet hur med vilka medel
exakt det görs.

Men det är ju kanske inte riktigt vem som helst som gör det..men det är bara för att ta det till det extrema jag ville ang att man aldrig är skyddad.

Men om han nu är en ganska ordinär person utan särskilda kunskaper. Kan han då förväntas hitta mig om jag skapar en ny facebookprofil? Rättspsyk kan ju knappast vilja hitta mig, snarare rikta sin uppmärksamhet mot honom! Jag vill bara inte att HAN ska se att jag lagt mig i hans skitiga förehavanden!

Troligtvis inte..men förstår fortfarande inte riktigt vad du vill ha ut?

Se till att hans konto blir nedstängt i stället..och tipsa fb om vad som händer så anser dem kanske att personen i fråga inte har några rättigheter att få registrera sig som användare öht.

Troligtvis inte..men förstår fortfarande inte riktigt vad du vill ha ut?

Se till att hans konto blir nedstängt i stället..

Jag vill kunna kommentera, skriva, till dessa naiva kvinnor att de talar med en dömd serievåldtäktsman, inte en fredskämpe och seriös skribent i goda fredsfrågor. Jag vill kunna kontakta och kommentera. SÅ många är "vänner" med honom på fb att jag vill kräkas, och hans inläss är helt bisarra. Kvinnor vill träffa honom. Han kommer att våpldta dem! Om han träffar dem efter utskrivningen.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 502
Senast: Niyama
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
2 185
Senast: Twihard
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 399
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar