Få vet att de måste registrera sig

Sv: Få vet att de måste registrera sig

Jag skickade in blanketten för längesedan (ca 6 månader sen) men har inte fått nån bekräftelse eller något på att dom mottagit den och att jag är registrerad. Borde man inte få det?
Får väl ringa o kolla annars..

Tidigare läste jag lite om reglerna för det där och konstaterade att vilken tur att Novans pass är kryssat. Lilltösens pass kommer också att kryssas så fort jag får det eftersom allt omkring detta bara är krångligt och de flesta hästar slutar ändå med livstidskarens pga medicinering.

Som jag har fattat det måste man inte registrera sig om ingen häst på anläggningen ska gå till livsmedelproduktion? Stämmer?

Vad menar du kryssat? Menar du att du har gjort en markering på livsmedelssidorna i passet/kryssat de sidorna eller är det något annat man ska kryssa?

Som jag har förstått det:

Registreringen hos SJV är för de som bedriver verksamhet/företag, dvs t ex bonden som tar hö, foderförsäljare, transportörer av foder, inackorderingsstall som tillhandahåller foder etc

Foderjournaler måste du föra om hästen är avsedd att gå till livsmedelsproduktion (inte inskrivet i passet att den ej ska göra det), dvs föra in fodret som hästen äter t ex hö inköpt av x datum, tillskott kraftfoder m tillverkningsdatum o batchnr mm.

Medecin och behandlingar skall föras in på livsmedelssidorna i passet om hästen ska gå till livsmedel.

Jag menar att det är "i kryssat" av vet att hästen inte ska gå till livsmedelsproduktion.

Exakt så har jag också förstått det. Det där är ju ett "halvtidsjobb" och för mig som inte klarar av att föra träningsdagbok, vilket jag är intreserad av (jag glömmer bort det), är ju hela projektet döfött från början till slut.

Jag menar att det är "i kryssat" av vet att hästen inte ska gå till livsmedelsproduktion.

Ok, så du har en särskild ruta för detta i dina pass?

Jag undrar för jag har inte det i mina nämligen, vill bara vara säker på att jag inte missat något :D Det är så mycket att hålla reda på.... :grin:

Det måste du väl ha? Alla pass har ju en ruta för att fylla i ifall hästen blir belagd med livstidskarens. Om inte annat kan du be vet fylla i den rutan. Min häst hade enligt vet blivit behandlad med något som gav livstidskarens innan jag fick passet. Kändes som en seriös vet som tittade i journaler och fyllde i :bow:.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 977
Senast: Tualma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 177
Övr. Katt Laglydig som jag är så försökte jag registrera min kisse på Jordbruksverket vid årskiftet, och tyckte också att han hade en tydlig...
Svar
8
· Visningar
766
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 458
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar