Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Handduks torka och ha i pälsglans så blir det tillräckligt torrt. Gör det på kvällen när hästen ändå ska in i boxen. Så blir det åtminstone lite varmare.
Inte behöver den bli särskilt torr? Om man inte våldsschamponerar svansroten så man verkligen får bort allt fett närmast huden så blir de ju oftast inte ens blöta längst in. Inte mina iaf...
När jag har tvättat svansen har jag kammat ut och pälsglansat, sen passat på att rida eller något, så är den nog torr sen.
Tips om hästen fortfarande är dålig i magen är att fläta svansen och låta det vara så tills magen är ok. Enklare att hålla rent flätan, tro mig
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.