få svansen torr

niikon92

Trådstartare
Min häst har varit lös i magen för ett tag sen. Jag ska passa på o tvätta svansen nu i helgen när det ska bli plusgrader.

Hur får jag svansen torr på snabbaste sätt?

// Niikon92

Sv: få svansen torr

Ta du en hårfön. Jag fick föna min gamla ponny torr ibland, funkade alldeles utmärkt. Fast man kan ju bli lätt idiotförklarad på kuppen...;)

Handduks torka och ha i pälsglans så blir det tillräckligt torrt. Gör det på kvällen när hästen ändå ska in i boxen. Så blir det åtminstone lite varmare.

Inte behöver den bli särskilt torr? Om man inte våldsschamponerar svansroten så man verkligen får bort allt fett närmast huden så blir de ju oftast inte ens blöta längst in. Inte mina iaf...
När jag har tvättat svansen har jag kammat ut och pälsglansat, sen passat på att rida eller något, så är den nog torr sen.

Tips om hästen fortfarande är dålig i magen är att fläta svansen och låta det vara så tills magen är ok. Enklare att hålla rent flätan, tro mig :)

tänkte att han skulle få vara inne efter tvätten, så blir vid insläpp typ :)

Att fläta svansen kommer jag o göra, och en massa svansspray :) :)

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
961
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 864
Senast: Ketrawzc
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
632
Senast: WildHorse
·
Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
461
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka