Få katter att samsas i stallet

Rufss

Trådstartare
Har fem stallkatter där 3 av dom "häckar" i stallet i princip jämt, dom drar också jämt. Dom två andra håller sig ofta borta och en av dom verkar inte våga gå in i stallet. Vi har ställt ut mat på logen åt henne. Det är främst hankatten som verkar skrämma henne.
Det är tre systrar som är ca 1 år. 1 hankatt på 1 år och en hona på ca 3 år. Det är två av systrarna som inte vill vara i stallet. Dom kom till oss ungefär samtidigt och detta beteende började nyligen..
 
Sv: Få katter att samsas i stallet

Äldsta honkatten är kastrerade, "småtjejerna" får p-piller och killen ska kastreras denna vecka hoppas jag.
Kan det spela in tror du?
 
Sv: Få katter att samsas i stallet

Det är ingen garanti men kastrering kan ofta gör kattgrupper mer harmoniska.

Tycker absolut du ska kastrera dem alla. P-piller är inte speciellt bra att ge under en längre tid. Dels är det inte säkert mot dräktighet, dels är det ganska vanligt med cancer och tumörer hos katter som ätit under längre tid.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
557
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 678
Övr. Katt En vildkatt har lagt tre ungar i trädgården hos en kollega. Han och hans fru har matat ungarna under 2 månader, och har nu lyckats fånga...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 896
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt Jag har en kastrerad hankatt (huskatt, förmodligen med siames i sig) på 10år. Frisk och med mycket energi. Han har en kattkompis...
2
Svar
20
· Visningar
3 381

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp