Få in en fot...

Habina

Trådstartare
Jag har länge drömt om att få vara med på ett hörn i galoppvärlden, men inte riktigt kommit mig för (av flera anledningar). Nu har jag börjat ge upp tanken på ett heltidsarbete inom hästsektorn, men har fortfarande en önskan om att jobba extra på helger eller lov (speciellt sommaren).

Det jag känner mig mest förvirrad över är hur sjutton man får in en fot i denna värld. Vart vänder jag mig som fullständig nybörjare inom galoppen, men erfaren rent hanteringsmässigt med hästar. Känns som jag är för feg för att våga ringa runt och tigga "jobb". :o

Vad säger ni som är inne i den här världen, hur gör jag? :confused: :bow:

Sv: Få in en fot...

Du måste våga ringa upp några tränare och fråga om du får komm och hälsa på för du är intresserad och vill lära dig mera. Du kan ju välja en tränare som inte har så mkt hästar och kanske är mer på landet och har mer tid för dig att inroducera dig för allt.
Många tränare an verka lite korta och stressade många ggr så man måste inte skrämmas av detta. Lycka till.
PS. se till att du inte hamnar i att mocka skit bara utan att du verkligen får följa med ut en sväng, kanske inte på banan men en skogsrunda.
Du kan kanse gå en träckarkurs så kan du få hjälpa till som träckare i bland, då har du fått en en fot och får en slant med.

Senast ändrad:

Det finns flera liknande trådar om hur man kommer in i galoppen.

Ett tips som nämnts innan är kurserna på Strömsholm som är toppenbra om du vill pröva på hur det är att rida galopphäst.

Ett annat tips som också varit uppe tidigare är att kolla in sidorna Ung Galopp och Svensk Galopp
Hoppas du hittar något som hjäler dig in i den underbara galoppvärlden :D

Tack för tipsen! :bow: Låter som jag får gå ned 20 kg och sedan försöka få in kursen någon gång i framtiden. Om jag blir arbetslös någon termin kanske. :angel:

Men finns det verkligen intresse från galopptränare att ha anställda som inte arbetar heltid? :confused:

Absolut! Det behövs mest folk på morgonen när hästarna ska ut, boxar ska göras och täcken ska bytas. På eftermiddagen är det lugnare. Många tränare har folk som bara kommer och gör rent och många som bara kommer och rider ut. De sista så där hundra åren :angel: red jag bara ut och gick till skola eller "riktigt" jobb sedan.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Även om livet är lite brokigt för tillfället så känns det faktiskt på ett sätt som att jag har börjat hamna i en allt större balans...
Svar
0
· Visningar
1 276
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 655
Senast: cassiopeja
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 284
Kropp & Själ Klassiker: gammal användare, nytt nick. Känner inte att jag kan prata med någon om det här, och jag behöver verkligen få detta ur mig...
Svar
8
· Visningar
3 503
Senast: ridtravare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka