Få igång en vilande anläggning

Sv: Få igång en vilande anläggning

Där har du ett stort bekymmer.
Det blir ingen som bestämmer. Min sambo var i ett sådant stall ett tag men eftersom ingen bestämmde så blev alla småbossar.
Hästfolk är knöliga. (min uppfattning)
 
Sv: Få igång en vilande anläggning

Teacuptoy skrev:
Missade en av anledningarna...

Här kostar en kallhyra 1500 kronor, utan ridhus och ens padock!!


Strunt!
Så dyrt är det inte ens i gbg att ha häst! :p
eller så är du extremt bra på att hitta dyra stall?
 
Sv: Få igång en vilande anläggning

jag bor ca 6 mil sydost om gbg och där ligger kallhyran ofta runt
1000 kr/mån då kan ev en paddock ingå, men ofta inget annat!! så det lät som ett ganska vanligt pris om det finns ridhus tycker jag!! men kan förstå att man tycker att det är dyrt!
 
Sv: Få igång en vilande anläggning

Du kan inte jaga folk i travhästkretsar? Eller inleda någon sorts samarbete? Generellt finns det ju folk med större resurser inom den grenen.
 
Sv: Få igång en vilande anläggning

Stallet var visst tänkt som travstall från början när det byggdes boxar där för 3-4 år sen, men det blev inget av det.
Det kan vara värt att kolla upp, tror visserligen att travtränare vill ha fler och bättre skogsvägar.
 
Sv: Få igång en vilande anläggning

Rydberg skrev:
Där har du ett stort bekymmer.
Det blir ingen som bestämmer. Min sambo var i ett sådant stall ett tag men eftersom ingen bestämmde så blev alla småbossar.
Hästfolk är knöliga. (min uppfattning)


Som i den flesta andra sammanhang så kärver det att man har en verksam styrelse. Ja, hästfolk är knöliga, men min erfarenhet säger mig att man är betydligt mer aktiv och vill förvalta en rättighet som man har betalt för att utnyttja än en rättighet som man bara hyr. Äger man en del i stallet har man också betydligt större intresse av att anläggningen förvaltas och sköts rätt, annars finns risken att man inte får betalt för sin rättighet senare när man vill sälja den vidare.


Vimsan, hoppas att ni kan få ihop något! Det skär i hjärtat att ett fullt användbart ridhus ska förloras.
 
Sv: Få igång en vilande anläggning

Vi misslyckades....
Ridhuset stängdes den 1 dec och är numera lagerlokal :(
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hejsan alla, jag behöver lite (en hel del) råd och info. Hoppas ni orkar läsa att detta, ber om ursäkt på förhand för flummig text...
2
Svar
28
· Visningar
4 943
Hästmänniskan För ungefär 1 1/2 år sedan började planerna om att jag och min syster skulle renovera barndomsstallet hos grannen och ställa dit vår...
Svar
14
· Visningar
3 275
Senast: tara
·
Hästmänniskan (hoppas att tråden ligger rätt, annars får moderator gärna flytta den) Hej alla kloka Bukefalister! Jag skriver inte ofta här men...
Svar
14
· Visningar
2 935
Senast: ihnfsa
·
Hästmänniskan ...flytta till ett annat stall! Måste få beklaga mig lite och höra hur det ser ut i resten av landet. I somras flyttade jag till en...
Svar
14
· Visningar
3 261
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hovbensfraktur
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp