Emminsky
Trådstartare
Efter att ha kämpat länge med att lära tollaren stå från sittande, för rallylydnadens skull, blev det helt plötsligt enkelt när jag kom på att jag skulle utnyttja nostargeten hon redan kunde. Så nu ställer hon sig upp men då har nästa problem dykt upp. När hon ställt sig upp flyttar hon båda baktassarna ett steg ut från mig, så rumpan kommer långt ut och hon står snett.
Jag har testat att ge belöningen med vänster hand för tänkte att hon kommer inse att belöningen inte kommer framför utan bakom och då stå kvar men det spelar ingen roll verkar det som, hon flyttar ändå ut från positionen.
Någon som har tips på vad jag kan testa för att få henne att stå kvar vid min sida med kroppen rak?
Jag har testat att ge belöningen med vänster hand för tänkte att hon kommer inse att belöningen inte kommer framför utan bakom och då stå kvar men det spelar ingen roll verkar det som, hon flyttar ändå ut från positionen.
Någon som har tips på vad jag kan testa för att få henne att stå kvar vid min sida med kroppen rak?