Få fart på magen...

För mig sätter apelsinjuice (bland många andra saker) fart på magen, men det är för att jag inte riktigt tål citrusfrukter :D så om du har något sådant livsmedel som du vet inte orsakar någon annan reaktion, än att sätta sprutt på systemet är det bara att gnaska i dig.

@Jamtland
Hur mycket sitter du på en dag? Stillasittande stoppar ju också upp magen, så att resa på sig och gå en sväng med jämna mellanrum kan hjälpa till :)

Psylliumfrön som lagts i blöt. Gärna över natten så det bildats riktigt mycket gele runt dem. Inte gott men rätt effektivt.

Psylliumfrön som lagts i blöt. Gärna över natten så det bildats riktigt mycket gele runt dem. Inte gott men rätt effektivt.
Angående smaken...
Jag blandar physillium i yoghurt med sylt eller bär. Blir helt ok.

Fast jag tar inte mina på morgonen utan på kvällen för att kunna gå på toa på morgonen.

Ovanligt hög dos, kollade precis fass o det stämmer ju iofs, själv håller jag mig till max 5.
Oj, visste inte det gav dig så mycket huvudbry ;). Men så värst ovanligt hög vet jag inte om den är. Känner till fler som har det. Men är i taket för regelbundet intag. Men vissa behandlingar som ges kan man ge sex tabletter på ett bräde.

Kan konstatera att det inte är att föredra att ta en dos till i tron att man inte tog för att det ju inte hjälpte. Då blir man as kalas hög på kanelen. Å andra sidan slipper jag en del kramptillstånd och smärta. Men inget att stå efter då yrsel och illamåndet blir extremt. (Har ju hänt några gånger att jag råkat ta en gång till en timme senare, när smärtan är outhärdlig, ja inklusive citodonen då. :yuck::arghh::crazy:)

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 745
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 159
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 832
Senast: Bee
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 094
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar