Få bort mage!

T

TheDot

Vilket är det bästa sättet att få bort lilla kulan på? Ut o galoppera eller vad är effektivast? :D Har en riktig liten tjockis här hemma! :p

Lite taskig bild också! Menmen :)

tvlingsndag020.jpg
 
Sv: Få bort mage!

:eek: Omg vad fet haha :p
Trav på långa tyglar är bra förbränning, fast du kanske inte ska överanstränga tjockisen ;)
 
Sv: Få bort mage!

HAHAAH! Hon har faktiskt ruggigt bra kondis, blir nästan aldrig anfådd! Hon rids normalt nästan varje dag.. Det är ju bara magen som hänger lite i vägen :p haha! Men det är väl typ bara den som är fet? Fö är hon en kraftig ponny :p :)
 
Sv: Få bort mage!

intervallträning :idea:
min feta ponny måste oxå banta lite haha
 
Sv: Få bort mage!

Jag tycker iaf att det bara är magen som är lite oproportionerlig ;)
Klättra, intervallträna som Svea sa och jogga. Det måste ju funka :)
 
Sv: Få bort mage!

joo det är ju det :p Klättrar för fullt med henne varje dag! eller började för ett tag sen så får väl se om det händer nåt om ett tag. vi har en superbra brant backe här där vi brukar gå några ggr med hästarna om dagen! :) Ska genast börja hårdträning haha, få se om era tips hjälper! ;) haha!
 
Sv: Få bort mage!

va försiktig så du inte sätter henne i jättehård träning direkt om hon inte är van vid det. så du ökar succesivt (eller hur de stavas:p)..resultatet kommer ju inte på en gång!
lycka till!! =)
 
Sv: Få bort mage!

hehe nejdå! Men det är det att hon är fullt igång :p hon har skitbra kondis o allt, men den kommer väl bort efter ett tag får jag hoppas! :)
 
Sv: Få bort mage!

Snabb skritt å långsam trav. Gärna intervall. Å så får du vara ute på jätte långa pass :p

fast vänj in det i en bra takt annars kan det bli för mycket å allting bara ramlar pladaskt för musklerna har blivit överansträngda.
 
Sv: Få bort mage!

okeej, får väl ta några dagar då jag bara ägnar mej åt henne då, har ca 3 hästar o rida om dagen :p Det ska jag tänka på, tack!!
 
Sv: Få bort mage!

sitt upp:rofl:

Nä men klättring är ju bra och rygga uppför en backe DE ger både bak och tränar bukmusklerna!

Men klättra är nog det bästa sedan rida i skogen så hästen får lysta hovar:)
 
Sv: Få bort mage!

hehe aa det är på rocklunda, men de är inte silvana! :p
 
Sv: Få bort mage!

Ah, okej. Men jag blir ju hästlös nu så om du vill ha två medryttare (mig å beastiebabe) så får du övertala oss lite. är en 10 mil för oss att åka.

Min ponny åker ju om en vecka :cry:
 
Sv: Få bort mage!

galopp tränar också magmusklerna ganska bra:) Om du tänker dig rörelsen i galopp så inser man att magmusklerna får jobba ganska bra, speciellt i backar. Dras ihop och sträcks ut osv. men ta det lugnt om hon är lite för tung i kroppen:smirk:
 
Sv: Få bort mage!

Hästar med svank, eller som inte använder ryggen har "mage" och då gäller det att få hästen att jobba i rätta form, upp med ryggen :)
Volt arbete är bra då hästen jobbar med magmuskler, lugn galopp och att hästen verkligen bär upp sig...sträva efter att få hästen att komma in under sig med bakbenen i skritt och trav just för att bära upp ryttaren = träna magmuskler.
Tänk på gravida kvinnor, svank, stor mage , går små steg ...aj aj rygg.
 
Sv: Få bort mage!

joo är nog sant, hon är himla svår att jobba i rätt form! Bra jämförelse! :)
 

Liknande trådar

Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
960
Senast: Cactus
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 730
Senast: Roheryn
·
Hemmet Har inskaffat ytterligare en vit Malmbyrå som ska stå bredvid den några år äldre. Nu när den ställdes dit syntes det att den gamla hade...
Svar
0
· Visningar
302
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
515
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp