få bort kisslukt ut?

SandraM

Trådstartare
Hur får man på bästa sätt bort kisslukt på en tygsoffa? Soffan luktar allt annat än gott just nu...

Beror lite på vad det är för färg och tyg. Flytande galltvål att skrubba med och när det torkat spraya med 12%ig ättika så det går ner i madrassen använde jag när vår säng blev inkissad.

Den är svart/mörkgrå och jag är inte speciellt rädd för fläckar eller så för den är inte speciellt vacker som den är nu heller!!

Tror du det går med vanlig galltvål? Det har jag hemma tror jag :P

Köp något som heter Dettol - finns i många orient affärer och på tatueringsshopar :)
Kanonbra som golvrengöring, på tyger mm för att få bort lukt (tar även bakterier). Blanda Dettol i vatten, spraya och skura väck.

Använde det när jag hade en valpkull.
Flaskan ser ut så här:
dettol-soap.jpeg

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 006
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 561
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 285
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 787

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka