få bort kisslukt ut?

SandraM

Trådstartare
Hur får man på bästa sätt bort kisslukt på en tygsoffa? Soffan luktar allt annat än gott just nu...

Beror lite på vad det är för färg och tyg. Flytande galltvål att skrubba med och när det torkat spraya med 12%ig ättika så det går ner i madrassen använde jag när vår säng blev inkissad.

Den är svart/mörkgrå och jag är inte speciellt rädd för fläckar eller så för den är inte speciellt vacker som den är nu heller!!

Tror du det går med vanlig galltvål? Det har jag hemma tror jag :P

Köp något som heter Dettol - finns i många orient affärer och på tatueringsshopar :)
Kanonbra som golvrengöring, på tyger mm för att få bort lukt (tar även bakterier). Blanda Dettol i vatten, spraya och skura väck.

Använde det när jag hade en valpkull.
Flaskan ser ut så här:
dettol-soap.jpeg

Liknande trådar

Övr. Hund Valpen har kissat en rejäl pöl på min fina lilla sovrumsmatta :( En ryamatta :( Körde den i tvättmaskinen precis och nu luktar den...
Svar
5
· Visningar
304
Senast: _Zacke_
·
Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
1 815
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 258
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundträning Hundgodis kan ju lukta en del, och i mitt fall så får mina hundar t.ex. frolic om vi tränar hemma - vilket gör att händerna efteråt...
Svar
12
· Visningar
783
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025