Få bort kiss/kisslukt i soffa

lizzette

Trådstartare
Min valp var trevlig nog att sätta sig och kissa i soffan, jag märkte det inte förrän en stund senare så det hade redan sjunkit ner i soffan. Det är en tygsoffa och klädseln är inte avtagbar... och nu till det värsta, det är inte min soffa utan min kompis soffa som jag och vovven hälsar på hos.... :crazy:

Behöver verkligen tips på hur man ska få bort kisset och lukten!
/lizzette
 
Sv: Få bort kiss/kisslukt i soffa

Nu hade inte jag kiss i min soffa, men en jävla massa äckliga fläckar från hanhund... Köpte ett medel som heter Zip, en blå flaska med röd kork. Det blir som ett skum som fungerade skitbra! Kan tänka mig att det skulle kunna funka på din soffa, typ dränka kissfläcken med medlet.
 
Sv: Få bort kiss/kisslukt i soffa

Finns en spray på flaska som jag tyvärr inte minns vad den heter.. men den köpte min mamma till småsyskonen för att få bort kissfläckar/lukt från sängen när det hände olyckor om nätterna...och den snodde jag från henne när jag skaffa valp...:p funkar jättebra! den kan man använda på alla material. Finns säkert att köpa på flera ställen, går nog o googla fram oxå ;)
 
Sv: Få bort kiss/kisslukt i soffa

Jag tror helt ärligt att man måste lämna in den aktuella soffkudden till kemtvätt för att få bort kisset ur själva dynan.

Vill man dock bara tvätta ytan och överdragstyget så finns ju ett antal sprayer/skumtvätt medel som kan köpas i vanliga matvaruaffärer typ vanish för möbler (stavning?)

/Swat
 
Sv: Få bort kiss/kisslukt i soffa

Jo jag tror nog att det bästa är att få bort allt kiss från soffan, det är bara på dynan som går att ta bort. Någon som vet vad det skulle kosta att skicka det till kemtvätt? :confused:
 
Sv: Få bort kiss/kisslukt i soffa

Vad det kostar beror på vad det e för stl på soffkudden. Men det lär nog gå på några 100 lappar! /Kemtvättaren :D
 
Sv: Få bort kiss/kisslukt i soffa

Okej, dynan kanske är 150cmx110cm någon aning om priset då?/ lizzette
 
Sv: Få bort kiss/kisslukt i soffa

Okej, dynan kanske är 150cmx110cm någon aning om priset då?/ lizzette

Nå om vi säger att där du bor kanske man tar betalt per kvadratmeter då blir det 1,5*1,1=1,65 o sen om priset e 200 kr så 1,65*200=330 kr.
Men sen e det svårt o gissa sig fram, brukar vara olika, har hört att allt e billigare ju längre ner man bor :) Allra bäst e ju att du ringer till din kemtvätt o hör med dom!
 
Sv: Få bort kiss/kisslukt i soffa

Jo ska ringa så fort jag vaknar imorgon. Tack för hjälpen:)
/lizzette
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 281
Senast: Trassel12
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 622
Senast: s957
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 055
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 735
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp