Få bort gräs i paddock

Är gräset väldigt högt, eller kan man inte bara "rida ner" det? Om du använder paddocken dagligen så bör du väl i princip slita ner gräset?
 
Vi hade en igenväxt paddock i mitt gamla stall. Det löste vi enkelt genom att rida massor där (bjöd in alla vi kände att komma och rida, longera, rasta barnen, låta hästarna gå där och strosa någon timme, allt tänkbart!) och harva ofta. Visst är det jobbigt att plocka tuvor och tömma harv men vi tyckte det var värt det. Lät dessutom hästen dra harven (gammal pinneharv med ett bildäck eller två på) så fick han motion med.
Dessutom var vi så pass energiska att vi gick och krattade efter vi ridit. Inte hela banan förstås, så energiska var vi inte, men lite här och var där man såg att tuvorna hade börjat ge med sig. Slängde allt i en kärra och körde bort med häst. Hade vi haft fyrhjuling på den tiden hade vi förmodligen gasat runt med den lite då och då.
 

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
470
Senast: Myzan87
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 269
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
18 899
Senast: MML
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 462
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår
  • Atletix

Omröstningar

Tillbaka
Upp