f*n f*n f*n det var ju henne jag skulle ha!!!

M

milena-sx

Jag blir så j*vla trött och ledsen, ger snart upp!!! Efter att ha letat hela året och tittat på fler än 25st hästar hade jag äntligen hittat henne! Drömhästen! Hon hade alla kvalitéer som jag letat efter. Men så för några timmar sedan tog drömmen slut. Hästen gick inte genom besiktningen. Känner mig helt tom just nu, jag orkar verkligen inte titta på några fler hästar, är dessutom tveksam till att jag någonsin kommer att hitta en så bra häst igen för samma pengar. Hon var faktiskt lite för bra för att vara sann. Har redan satt mig och börjat kolla på annonser igen, men ingenting låter lockande. Hur ska jag gå vidare? Var finns min häst någonstans?

Var bara tvungen att skriva av mig lite, ingenting känns kul just nu...

Sv: f*n f*n f*n det var ju henne jag skulle ha!!!

Men hur allvarligt var det då? Inget som "går över"? Prisfråga? Är det helt kört?

Japp helt kört. Har en lös benbit som inte går att operera bort. Ska genomgå kortisonbehandlingar ett tag framåt. Veterinären var inte särskilt positiv och sa att det är tveksamt om hon någonsin kan gå i tävlingskondition igen. Tycker så himla synd om hästen och hennes ägare. Och om mig själv också för den delen...

Har du väldigt speciella krav på utbildning eller pris? Då blir det automatiskt lite svårare att hitta häst, eller ens tänkbara kandidater.

Jo visst har jag krav, och därför har jag ju också förstått att det kommer att ta tid. Men det är också därför det känns så himla jobbigt just nu, jag vet vilken resa jag kanske har framför mig för att hitta rätt igen.

Det förstår jag!

Dessutom kan man ju inte låta bli att hoppas när man väl hittat en häst man verkligen vill ha, och så blir det antiklimax när det händer något vid besiktningen.

Allla drömmar i kras.

Ja verkligen, jag hoppas bara att jag får tillbaka suget snabbt igen.

kompisen har samma problem.. men hon har gått över till att leta efter en unghäst istället..
om du hittar en hel och bra häst som har psyket du vill ha så kan du utbilda din egen häst till det du vill ha den till. bra stam och psyke är ju viktig när du ska köpa ungt.. det är mitt tips! sen är det ju iaf upp till dej om du vill lägga mer energi på det..men om du tar det lite lugnt ett tag så "ploppar" det nog upp något snart!!;)

lycka till:banana:

Jag blir så j*vla trött och ledsen, ger snart upp!!! Efter att ha letat hela året och tittat på fler än 25st hästar hade jag äntligen hittat henne! Drömhästen! Hon hade alla kvalitéer som jag letat efter. Men så för några timmar sedan tog drömmen slut. Hästen gick inte genom besiktningen. Känner mig helt tom just nu, jag orkar verkligen inte titta på några fler hästar, är dessutom tveksam till att jag någonsin kommer att hitta en så bra häst igen för samma pengar. Hon var faktiskt lite för bra för att vara sann. Har redan satt mig och börjat kolla på annonser igen, men ingenting låter lockande. Hur ska jag gå vidare? Var finns min häst någonstans?

Var bara tvungen att skriva av mig lite, ingenting känns kul just nu...

fattar precis hur du känner dig...:(när jag letade D-ponny var det samma sak. Det var först den femte hästen vi besiktigade som gick igenom!!!och nu är det likadant igen med stor häst. Har precis hittat hästen jag vill ha men på röntgen visade det sig att den hade lindrig hovbroskförbening. Fast hoppet är inte helt ute för det kan vara nåt som inte stör. Min vet ska kolla på bilderna och säga vad hon tror....

tycker verkligen skitsynd om dig....

Jo det är väl åt det hållet det börjar luta... Egentligen inte alls vad jag hade tänkt mig men det är nog den idén jag tror mest på i nuläget.

Fy för! Din stackare, femte hästen! Vilken ångest du måste haft varje gång! Hoppas att den nya hästen kan funka ändå så att du slipper gå igenom samma sak igen!

Gud vad trpkigt för dig. Så klart att du blir helt trött på detta efter så lång tid. Men tålamod så hittar du snart en häst igen. Kanske en unghäst som någon annan tipsade om. Så får du något att forma själv. Annars lycka till med häst letandet.
/ becca

Var med om samma sak när jag letade häst för några år sedan. Hade letat och letat, blivit lovad flera hästar, men ägarna drog sig ur när det väl gällde.
Hittade sedan ett sto, ett helt fantastiskt svart sto, D-ponny, bigisk mästare i fälttävlan etc. Ett verkligt topp-sto.
Vet. besiktning visade förslitningar på bakbenen, så mina föräldrar drog sig ur. Jag var som du, helt tom och orkade verkligen inte kolla på fler hästar.
Men min mamma var envis, letade och letade. Hittade Armani åt mig. Jag ville inte åka och titta på honom ens. Han var allt jag inte ville ha egentligen. Men mamma fick med mig ändå och sedan var jag såld!

Det var inte alls den typ av häst jag ville ha, men så blev det och det kunde inte blivit mycket bättre.
Lycka till med allt letande, håller tummarna för att du ska hitta din dröm-häst !!

men annars kan du ju kanske få henne till kraftigt reducerat pris och chansa?

jag hade själv häst med lös benbit innan och den va inte heller så bra (gick ej att operera hur som helst) men hästen blev aldrig halt av den eller dålig. Dock fick den ej hoppa hinder högre än 1 m. Tävlades även i dressyr.

Beror kanske lite på vad du tänkt ha hästen till?

Jag satt i samma situation som din, fast den omvända. Dvs. jag skulle sälja hästen.

Veterinären dömde i princip ut min häst på plats och sa att den inte kommer att leva längre än ungf. två månader, trots att hon inte var/är halt överhuvudtaget. Och hoppningen kunde vi lika bra lägga av med direkt.

Hästen tävlar fortfarande idag och är i princip placerad varje start, jag har pratat med min tränare, min veterinär och andra i min omgivning och de säger att det är sällan hovbroskförbeningen spelar in på relativit unga hästar, alla har det mer eller mindre.
men köparna blev ju av förklarliga skäl skrämda...

men annars kan du ju kanske få henne till kraftigt reducerat pris och chansa?

jag hade själv häst med lös benbit innan och den va inte heller så bra (gick ej att operera hur som helst) men hästen blev aldrig halt av den eller dålig. Dock fick den ej hoppa hinder högre än 1 m. Tävlades även i dressyr.

Beror kanske lite på vad du tänkt ha hästen till?

Nej det är inget alternativ då jag vill ha en häst som jag verkligen kan satsa med, både i hoppning och dressyr.

Tack så hemskt mycket för alla snälla svar! Sitter här nu och funderar på att ringa på två femåringar, men får liksom inte riktigt tummen loss. Jag antar att bästa medicinen skulle vara att bara sätta igång igen men motståndet är stort just nu...

Men det där med röntgen är lurigt, sa veterinären när vi sålde senaste ponnyn. Man hittar i princip alltid något, men frågan är om det påverkar hästen. Lösa benbitar är ett bra exempel.

jag vet hur du känner dej! jag har varit med om samma sak, flera ggr dessutom! jag fick prova över 40 hästar innan vi hittade en passande som var hel.:eek: det är jättetungt att börja leta igen, men det finns fler hästar där ute även om de gömmer sig jävligt bra!!!:cool:

När saker inte går som jag vill brukar jag alltid tänka att det inte är meningen.

Alltså att det inte var meningen att du skulle ha henne & att det kommer dyka upp nåt ännu bättre lite längre fram. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 554
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 499
Senast: tuaphua
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 194
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en häst hos mig för vidare köp. "Provmånaderna" är snart förbi och det är dags för köp. Hästen var halt hos tidigare...
Svar
5
· Visningar
908
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama