f*n f*n f*n det var ju henne jag skulle ha!!!

Sv: f*n f*n f*n det var ju henne jag skulle ha!!!

Ofta är det faktiskt just så!
Så var det då vi letade gård och hade hittat den perfekta... Trodde vi..... Blev lite knäckta när den blev såld mitt framför näsan på oss!
Men detta var verkligen meningen för NU bor vi på våran drömgård! Den dök upp lite senare, så det var verkligen inte meningen att vi skulle ha den första.

Tillbaka till ämnet....

Men det där med röntgen är lurigt, sa veterinären när vi sålde senaste ponnyn. Man hittar i princip alltid något, men frågan är om det påverkar hästen. Lösa benbitar är ett bra exempel.

Men vi vet redan att det påverkar henne, hon har kotledsinflammation pga av den och går inte genom ett böjprov. Tyvärr...

När saker inte går som jag vill brukar jag alltid tänka att det inte är meningen.

Alltså att det inte var meningen att du skulle ha henne & att det kommer dyka upp nåt ännu bättre lite längre fram. :)

Jag brukar också försöka tänka så och det hjälper faktiskt. Grejen är bara att jag trodde att det var denna hästen som var meningen till att jag inte fått de andra jag velat ha... Så därför kändes det så konstigt att det inte blev hon, jag var 110% säker. Men jag kan kanske glädja mig åt att jag måste ha något riktigt trevligt som väntar mig om det ska bli något som passa bättre än denna:)

Jag brukar också försöka tänka så och det hjälper faktiskt. Grejen är bara att jag trodde att det var denna hästen som var meningen till att jag inte fått de andra jag velat ha... Så därför kändes det så konstigt att det inte blev hon, jag var 110% säker. Men jag kan kanske glädja mig åt att jag måste ha något riktigt trevligt som väntar mig om det ska bli något som passa bättre än denna:)

det är säkert så! men visst känns det jävligt surt o bli snuvad på drömmen bara sådär....

blev oxå det.. med en ponny jag ville köpa.. Åh, vad jag ville ha denna fina skimmel... men nåt var inte helt bra o pappa sa nej...
sen 1 månad efter dök min fina Jalle upp.. o han var verkligen drömmen... på riktigt! :love:

Jaa, det tror jag absolut att du har!
Den som väntar på nåt gott ..
Fast jag tycker att man alltid får vänta för länge,
men i alla fall. :p

Gud vad skönt att höra:) Hoppas att det blir så för mig också, och att det bara tar en månad och inte ytterligare 8 eller 9 månader eller hur länge det nu är jag letat... Tänk så mycket hästar man fått sitta på, måste nog säga att jag faktiskt lärt mig en hel del av den här resan.

Senast ändrad av en moderator:

Jaa, det tror jag absolut att du har!
Den som väntar på nåt gott ..
Fast jag tycker att man alltid får vänta för länge,
men i alla fall. :p

Ja visst får man! Fast sen när hästen väl står hemma i stallet tror jag nog att den där väntan kommer att kännas som bortblåst! Hoppas jag iaf!

stackare!
Jag har haft samma problem fast omvänt.
Hittar inte rätt köpare till Min D-ponny. Kunde inte tro
att det fanns så måndga oseriösa spekulanter därute.
Och han är helt UA på besiktning.

Ja visst får man! Fast sen när hästen väl står hemma i stallet tror jag nog att den där väntan kommer att kännas som bortblåst! Hoppas jag iaf!

Det tror jag absolut!
Då kommer det vara värt all väntan.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 554
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 499
Senast: tuaphua
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 194
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en häst hos mig för vidare köp. "Provmånaderna" är snart förbi och det är dags för köp. Hästen var halt hos tidigare...
Svar
5
· Visningar
908
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama