Extremt roliga hästbilder :D

Sv: Extremt roliga hästbilder :D

Hehe.. enhörningsbilden är rolig :P

Har någon undrat hur det ser ut när en häst piafferar och leker ''titt-ut'' samtidigt? Det försökte Crow visa häromveckan. Eller kanske han propagerar för rollkur? Man kan ju undra... ;) (och så var det ju det här med att travare inte kan få med sig bakdelen rent fysiskt ;) Hehe, han stod faktiskt och spontan piafferade ett par steg, så slängde han med huvudet just när kameran kom fram..fast detta hann jag ta )
Ska%cc%88rmavbild%202012-09-04%20kl.%2021.47.03.png

En del tycker att det är roligt hur han löser problem också. Till exempel när hästarna får gå lösa på gårdsplan och inte riktigt når allt det goda gräset på ''uppsittnings-platån''.. Ja, ni ser problemet?
Ska%cc%88rmavbild%202012-08-20%20kl.%2015.09.19.png

Så plötsligt ser man detta när man går ut.
Ska%cc%88rmavbild%202012-08-20%20kl.%2015.09.48.png

Hur kom han dit? Han tar trappan så klart. Han har nämligen inte läst boken om att hästar inte kan gå upp och ner för trappor.
Ska%cc%88rmavbild%202012-08-20%20kl.%2015.10.11.png

Ska%cc%88rmavbild%202012-08-20%20kl.%2015.10.21.png
:rofl: :bow: Underbart!!

*kl*

Minns inte om ja visat dessa?
Men tåls ju å visas igen i sådana fall ;)

Ett par glada isläningsgrabbar! :rofl:

DSC_1410-1.jpg

DSC_1406.jpg

DSC_1399.jpg

DSC_1398.jpg

DSC_1371.jpg

DSC_1370-1.jpg

De där bilderna är ju störtsköna! :rofl: Vet att du har visat dem tidigare men de tål att visas igen :D

*KL

Ett till från dressyrpass :cool:

haltninya.jpg

Detta är en halt och hästen står faktiskt stilla med benen. Men hon är inte rädd för att visa sina känslor :devil:

Det är sånt man låter bli att fundera på :devil:

(Hon ser ut som en krokodil vid varannan halt på träning, men så fort man rider program med publik så är det helt plötsligt inga problem - erfaren häst som vet vad som väntas :cool: )

Det tänkte jag inte på :D Jag skulle bara spärrat upp ögonen lite lagom så hade vi sett ut som tvillingar :rofl:

KL
Slänger in ett par till :)
Ibland går det inte att gå fram..
skjuggaDSC_0199.jpg

Han gör faktiskt alltid sitt bästa, man an riktigt se hur han anstränger sig..Vinklade bakben, höjd rygg, hyfsat steg bak... och så den hållningen på framvagnen *lol* (på lös tygel dessutom..) :3
dressyrDSC_0319.jpg

Senast ändrad:

Åh lite som min knas :D
21607d97-4279-41ae-ad32-136a41e2c5f34.jpg

46566f41-9f79-405d-b24e-3034b5e2ddf94.jpg

Inte dom bästa nacbändarbilderna på honom, men dom jag hittade just nu. :p

Trapp har han gått i men bara 3 steg upp på bron närhan följde med mig in i hallen som yngling. :angel:

kl

min ponny har varit i hallen ngn gång (kort trappa upp) ^_^, han kunde ju inte stå ute i regnet när jag skulle in och hämta knäckebröd :p.

shettien får ibland gå igenom förrådet på väg in till stallet (kort trappa upp/smal gång/ ett trappsteg ner). blir ofta när det är åsk oväder :o då är det kortaste vägen och full fart som gäller för mig XD

*KL

Puttar upp tråden med några bilder från i vintras :)
n6-4.jpg

n7-4.jpg

n1-4.jpg

Kanin?
19.jpg

Denna är väl inte superrolig riktigt, men vi skulle ta lite uppställningsbilder och jag tycker Ninya förmedlar sina känslor väl inför denna förnedrande, tråkiga sysselsättning:
a10.jpg

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
291
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 198
Senast: Ananazen
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 504
Senast: Oknytt
·
Hemmet Det kan väl inte bara vara jag som gillar dessa utomhusdekorationer i form av lysande djur? Ni kanske inte har lika många som jag men...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 761
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar