Extremt långa "känselhår" runt ögonen.

K

ketchup

Min medryttarhäst har extremt långa känselhår runt ögononen. Har inte kunnat vara i stallet så mycket de senaste veckorna så upptäckte jag idag att hon blinkade med ögonen hela tiden pga. av de långa stråna.
Kan man klippa av dom en bit så att hon inte irriteras av detta?

kanske fel forum, vet ej.

mkt tacksam för svar!

9367474.jpg
9367472.jpg

Sv: Extremt långa "känselhår" runt ögonen.

Min medryttarhäst har extremt långa känselhår runt ögononen. Har inte kunnat vara i stallet så mycket de senaste veckorna så upptäckte jag idag att hon blinkade med ögonen hela tiden pga. av de långa stråna.
Kan man klippa av dom en bit så att hon inte irriteras av detta?

kanske fel forum, vet ej.

mkt tacksam för svar!

Klart man kan! :) Det gör man i alla fall på många travhästar eftersom de kallas för galoppstrån ;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 395
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 876
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 807
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 141
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka