Extremt inavlad häst?

Sv: Extremt inavlad häst?

Er du berre ute etter namn på hestar som lever no? Eller er du også interessert i å vite om innavla travhestar som har levd før i tida?
Kvifor vil du vite namn på innavla hestar, forresten???

En häst som heter William Lobb startade i ett lopp en av mina startade i för ett par veckor sen, och våra kräk hade varit på vift på 80-talet och producerade en Dio.

/// ghost

spelar ingen roll, har bl.a. Jahn Sjur som objekt

håller på med ett skolarbete om inavel och vill ha några "extrema" tävlingshästar

Se på Grasiös och Ljönna och deras avkommor/de hingstar de är betäckta med, på travsport.se eller blodbanken.nu så kan du hitta lite inavel. Till exempel Kvikk Sylfiden...

Kjöstad Jo och Frisli To Jo har relativt hög inavelskoefficient med dagens mått mätt (och för att vara godkända hingstar).

Några, kan säkert komma på fler.

Eg tenkte også på Kvikk Sylfiden. Han har Gubben Sylfiden til både mor og farmor.
Og så er det Toftegubben 2139, som hadde Norgesrekorden ei stund på 40-talet, og som vant fleire storløp.
Han var også resultat av ein mor-søn-paring. Mor til Toftegubben var Fjæra fødd 1916. Far til Toftegubben var Gorm 647, som også var under Fjæra fødd 1916.
Toftegubben vart ein god avlshingst, og ligger bak i stammene til mellom anna Spenter, Bestmin, Pilmin og Kipmin.

Liknande trådar

Träning Jag har en ponny som blir extremt stressad vid tävling. Hon är väldigt känslig och har mycket gång och blir väldigt explosiv inne på...
Svar
2
· Visningar
417
Senast: animalasia
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av...
2
Svar
31
· Visningar
1 995
Senast: Bowman
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
851
Senast: Freazer
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 845
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Annonsera mera hundar 2