Sv: Extremt dyr utrustning?
jag tycker att d e vansinne att köpa ett träna för 8000 men d finns en annan aspekt och d e att någon har fått jäkligt dåligt betalt för att knåpa ihop d billiga tränset. Materialet är säkert inte berett med medel som är snälla mot dem som ska arbeta med dessa och de har sannolikt dålig skyddsutrustning. Det är bättre att köpa ett dyrt träns av god kvalitet tillverkat under bra förhållanden än att köpa 10 höökaträns för 300 kr st.Kl
Jag bryr mig inte ett dugg om vad folk köper eller inte köper, summor osv.
Däremot skulle jag personligen aldrig köpa träns ens över 1000-lappen för jag tycker att det är fånigt dyrt och att jag är av den inställningen, att jag hellre håller lite lägre prisklass men att det inte gör mig något om det inte håller alls så länge utan jag tar gärna att kunna byta ut/förnya och få variation på mina prylar. Så jag ser ingen fördel med ett träns som ska vara dyrt för att hålla i över 20 år för då har jag ändå hunnit tröttna på det/köpt nytt.
Jag är heller ingen märkesfantast och det beror allt som oftast på att jag faktiskt tycker att de flesta märkesprylar är så ofantligt fula/konstig design att jag inte rår mig på prylarna..och jag totalt avskyr att ha allt som alla andra har, därför håller jag min undan. Det tycker jag är vanligt hos de som föredrar märken, alla har samma och ingen har någon vidare unik eller egen stil - skittrist i mina ögon.
Jag bara älskar att hitta saker som är unikt/väldigt få andra har och det lyckas jag sällan med inom märkesramarna där det är skrikiga färger, stora fula loggor osv..Så för mig behöver det absolut inte bli bättre av att det är dyrt eller märkesvaror.