Extra träning?

lethal_smile

Trådstartare
Att vi behöver röra på oss är ingen nyhet, och med ridningen så får vi massvis med motion, men det är inte alltid som det räcker med ridningen. Så vad gör du, utöver ridning och stalljobb, för att hålla kroppen i trim samt förbättra din ridning?

Tacksam för svar:bow:

Sv: Extra träning?

Jag gar pa gym och sa gar jag pa pass. BodyCombat, Urban Rebounding, Sole Senastion, BodyPump, Core och Aerobics. Sen cyklar jag eller gar i 99% av fallen:)
Och hemma har jag en pilatesboll jag brukar leka med....

Sa det blir en hel del alltsa

Går promenader med hundarna i svår terräng i tufft tempo. Lederna tillåter inte annat. Har tränat på gym men tiden räcker inte till.

Att vi behöver röra på oss är ingen nyhet, och med ridningen så får vi massvis med motion, men det är inte alltid som det räcker med ridningen. Så vad gör du, utöver ridning och stalljobb, för att hålla kroppen i trim samt förbättra din ridning?

Tacksam för svar:bow:

jag ligger på soffan, äter chips och vilar mig i form... nejdå, jag cyklas/går till o från stallet ofta. Men jag borde verkigen röra mer på mig

Just nu gör jag ingenting förutom ridning och stallskötsel sisådär tre gånger i veckan... :o Men jag har tänkt börja gå en timme eller jogga en halvtimme varje dag. Och göra lite övningar på balansbollen här hemma.

Haha! Du är inte ensam ^^ Jag vet att jag borde göra nåt annat, men det är så tråkigt att träna själv.. Och jag hatar att gymma! Har funderat på att börja med yoga eller nåt, lagom hysteriskt för mej, men tummen ska ur också.. Nej, vi får se vad som händer när jag börjar plugga på annan ort. Kanske skärper jag till mej!

jag promenerar nästan varje dag 1 timme och försöker simma ett par ggr i veckan.
Tidigare styrketränade jag också ,men det är så grymt tråkigt så det blev bara periodvis, så jag har lagt ner det helt nu.

Springer oftast. Simmar även lite då och då (allt för sällan, ska bli mer i vinter)
Har också planer på att börja gå på gym någon i veckan nu i vinter för att hålla igång

Efter att ha mockat 11 st 16kvm stora boxar gått ut med elva hästar, ridit/kört tre stycken, slängt ner hö, tagit in elva hästar, borstat och fixat samma 11 hästar, städat huset på 250 kvm, fixat gräsmattan på 9000kvm, lagat middag, tvättat, tagit hand om och kånkat på små barn, gått och kollat beteshästarna, tar jag fasta på att VILA ÄR OCKSÅ TRÄNING!:rofl:

för tillfället delar jag ut tidningar vid 3! på morgonen. annars cyklar jag lite o så:P

jag går med hundarna och spelar wii sports:love: jisses vad roligt det är :bump:

Styrektränar 2 ggr/vecka, 30 min på Orbitrek 2-3 ggr/vecka + 3 rundor per dag med hunden (sammanlagt ca 2 tim) i rask takt. Tycker förresten att styrketräningen hjälper mig MASSOR i ridningen då bålen blir stark:D

jag har legat på latsidan några år så nu ska jag sätta igång igen.. :angel:

tänkte gå promenader, jogga, styrketräna. ska även köpa klippkort på ett träningscenter där jag kan gå på gruppträningar (muskelpass, spinning mm) samt gym.

:banana:

Jag jobbar som brevbärare, det räcker. Jag har inte tid eller ork att träna på gym eller liknande.
Utöver jobbet och stallet blir det skogspromenader med vovven.

snacka om träning ni brävbärare får! :D ni måste få riktigt starka lår ;) cykling är superbra träning! :banana:

Haha vilken trevlig tråd....har nämligen sedan förra veckan börjat ett nytt liv! Är ute och går med vovven och har nu börjat springa minst tre ggr per veckan förutom stallet då...
(var med en kompis på hennes dressyrträning, dit jag också ska åka när pållen kommit igång, insåg då att jag efter den träningen hade troligtvis trillat av hästen eller nåt av trötthet;))

jag cyklar,cyklar och cyklar...

18km tur o retur till stallet. sen ska man ju ta sig runt på andra ställen också...
Motion samtidigt som man sparar pengar. :)

Cyklar, promenerar, springer, simmar. Gör också situps, armhävningar och annan styrketräning hemma.
Är väldigt nyfiken så att testa yoga men har aldrig haft tid att pröva.

Liknande trådar

Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 111
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 791
Senast: Roheryn
·
Hundträning Behöver lite tips på träning. Min dvärgpudel (snart 11 månader) är lite väl entusiastisk när hon hälsar på folk. Jag har lärt henne att...
Svar
7
· Visningar
690
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama