extra hårddisk inuti datorn

millus

Trådstartare
Jag har fått en hårddisk installerad på datorn utöver den vanliga. Den första hårddisken är nästan full och jag undrar hur man för över spel osv till den andra hårddisken, eller hur tusan går det till?

Den första disken är 40 gb och den nya 160 gb.

//millus=(

Sv: extra hårddisk inuti datorn

Spel och installerade program bryr du dig inte om att föra över alls. Om den inte är helt full är det inga problem att låta allt som ligger där ligga kvar, bara lägg allt nytt på den nya disken.

okej, datorn går så himla segt. Jag tänkte att om jag för över en del på andra disken så kanske den går snabbare? Fast det kanske inte funkar så. Datorn blev seg när sonen installerade två vrålstora spel. Det är dem jag tänkte flytta i så fall!

//millus =)

Är det verkligen riktigt fullt kan det slöa ner en del. Isf är det lättare flytta en del lösa filer. För själva spelen är det enklaste sättet att avinstallera och installera om dem på den nya disken. (Kan ta en kopia på eventuella spar- och inställningsfiler först så inte sådant går förlorat i spelet.)

Det är detta jag älskar med buke...Man kan fråga om precis vad som helst och få ett jättebra svar.

Tusen tack:bow: :bow: :bow:

//millus=)

Ett tips till nästa gång ni orkar installera om allt (och då menar jag ALLT);
Ha Windows/operativsystemet och alla "nödvändiga program för systemet" på en hårddisk och resten på den andra. Då brukar datorn bli piggare.

Ett tips till nästa gång ni orkar installera om allt (och då menar jag ALLT);
Ha Windows/operativsystemet och alla "nödvändiga program för systemet" på en hårddisk och resten på den andra. Då brukar datorn bli piggare.

Eller åtminstone på en partition och resten på en annan, eller en annan hårddisk :)

Liknande trådar

Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 507
Senast: hastflicka
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 257
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 900
Senast: Tofs
·
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 498
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Hingstvalsfunderingar 2025