Exportera häst

S

sessna

Hur går det till att exportera häst till Finland.? Vilka papper behövs intyg skatter odyl.

Någin som vet?
 
Sv: Exportera häst

Finland är med i EU, så det är inget krångligt vad jag vet.

Vad det är för papper som behövs, är beroende på vad det är för häst som ska exporteras. Hästen måste ju bli reggad i Finland i rätt rasförening. Och få anmärkningen här som "exporterad".

Hästen måste också självklart ha sitt pass färdigt, men hur det är med vet. kontroll och vac. ska jag låta vara.

Hör med Jordbruksverket, eller din vet. för mer information.
 
Sv: Exportera häst

Vad är det för ras på hästen? Vi har sålt 3 st araber till Finland.
 
Sv: Exportera häst

ok. När vi har sålt så har köparen beställt en lastbil, satt in pengar på mitt konto. Obs det tar 4 dagar innan pengarna kommer in. Sedan så skall den besiktas av en veterinär ansluten till jordbruksverket.Veterinär intyget får ej vara äldre än 24 timmar. Gäller ej då flytten sker en söndag då gäller den från fredagen.
 
Sv: Exportera häst

APsset bör man väl alltid ha med?
Men viktigast är väl friskhetsintyg som får vara max dygnet gammalt.
 
Sv: Exportera häst

friskhetsintyg + pass är det som behövs, jag exporterade en häst till finland och då hade ägaren även kontrakt med min underskrift med sig.
 

Liknande trådar

Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
881
Senast: Piaff
·
Anläggning Nån som vet om det funkar att gå med häst över gräsmatta där dom har robotgräsklippare? Behöver passera en gräsmatta påväg till...
Svar
2
· Visningar
562
Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
1 877
Senast: lizzie
·
Ekonomi & Juridik Hej, Någon som vet hur det fungerar att importera häst till Sverige från England. Behöver man exv betala moms 25% vid import? Har...
Svar
2
· Visningar
319
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp