• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Svenska
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
S

Svenska

Undrar om någon känner till om det finns någon speciell (vanlig) förekomst av exem (knottallergi) hos hästar med Jazz eller stofamilj F5 i stammen. Jag känner till 2st, men eftersom de är uppväxta på samma ställe kanske det har med miljön att göra också/istället. Tänkte bara göra en liten undersökning och se om det finns fler - om det kan bero på genetik i dessa fall.

Sv: Exemgen?

eftersom det inte finns någon offentlig statistik på nedärvning av eksem så låter vi den h'r frågan stå obesvarad. Ryktesspridning är ingen tillförlitlig metod.

/moderatorn

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 117
Senast: TantAgda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
401
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 689
Senast: Ceta
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 867
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka