Som sagt, alla gör som de vill. Min poäng var att ibland kan en behöva tänka lite nytt, inte bara symptomlindring utan kanske orsaksbehandling. Det var mitt ärende. Endast det.
Vad gäller barn tänker jag att de är också människor och deras kroppar borde rimligtvis inte skilja sig så hemskt mkt från vuxnas, i grunden. Skillnaden är väl att de växer. Men jag menar att man ger ju hundmat både till valpar och vuxna hundar, bara lite olika sammansättning men inte så olika beståndsdelar.
Jag har läst en hel del om kost kopplat till olika sjukdomstillstånd/funktionsproblem och jag tänker att gå tillbaka till ursprunget är nog inte så dumt ändå - att utgå ifrån vad vi är skapta för. Dvs inte så mkt processad mat, förädlade "moderna" grödor och sådant som tagits fram för att växa snabbt och ge stora skördar i många ggr utarmade jordar som behandlas inte så skonsamt. Tex har våra moderna mjölkkor inte samma mjölksammansättning som mer ursprungliga kor, som finns tex i Asien. Vårt förädlade spannmål är inte samma sak som vad som fanns för ett par tusen år sedan.
Det känns ganska basic då man tänker efter. Väldigt få är nog skapta för att leva på socker, snabba kolhydrater och hårt processad färdigmat. För att inte tala om att exponeras för alla kemikalier och hormonstörande ämnen vi har kring oss i vår vardag. Det vore väl toppen om barn slapp att först bli sjuka för att sedan utredas och börja om med allt, så hemskt farligt vore det väl inte att slippa lidandet och kanske göra rätt från start? Men vad vet jag, det var bara min tanke med hela inlägget. Var och en gör som sagt som de vill med sig själva och med sina barn.