Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kontakteksem var det första man föreslog, men jag kan för mitt liv inte komma på vad som skulle orsaka det, jag hanterar nämligen inget regelbundet som borde kunna framkalla det.
På bilderna syns inga blåsor/pustler. Det är ganska basic för ppp.
Man kan ha psoriasis ändå utan blåsor.
Absolut, men ppp är i princip vätskefyllda pustler i handflata och mellan/på fingrar. Det finns variationer såklart.
(ppp uppträder dessutom även under fötterna, vilket ts inte nämner något om. Jag tror inte att det tjänar något till att 'måla fan på väggen' oavsett det handlar om eksemliknande utslag eller något annat som folk frågar råd om här på buke. Ändå gör folk det. Utslag/klåda i händerna kan vara preciiiis hur mycket som helst, här tycker dock inte jag av dessa bilder att döma att vare sig psoriasis eller ppp som är en allvarligare form av det, ens är i närheten av det ts visar på bilderna)
Nåja, du har kanske inte blivit handikappad av din ppp men för många kan det vara så. PPP kan dessutom övergå till sapho-syndrom, vilket min syster nu begåvats med. Pustulosis Palmoplantaris betyder för övrigt vätskefyllda blåsor. PPP kan bli väldigt jobbigt för vissa, det ska man inte bagatellisera. Inte heller 'vanlig psoriasis är bagatellartat, äen om det är lindrigt för vissa.
Det tror jag inte ts har. För det ser mer ut så här https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1.0-9/267379_10150334969335972_5949571_n.jpg
Kan meddela att det inte alls är skönt.
Enligt vad jag vet och har fått höra så är ppp sällan lindrigt och framförallt inte lättbehandlat. Jag tillhör tyvärr den skaran som har haft fruktansvärt stora problem med min ppp, just nu är jag på väg in i ett skov igen och jag fasar över att sommren ska bli som för två år sen. Då kunde jag knappt gå från soffan till toaletten för att jag hade så ont i mina fötter, kunde inte diska pga mina händer osv. Det har blivit så illa så det har satt sig i lederna på mig också nu och hela kroppen är drabbad.Jag har aldrig påstått att det inte är jobbigt för vissa, själv är jag en av de få som har svåra problem och framförallt är svårbehandlad.
Men för det är det fel att säga att det är så generellt.
I över 90% av fallen med sjukdomen så är det både lindrigt och lättbehandlat enligt den informationen jag fått.
Så det är ju en yttepytte klick av alla som har det jobbigt.
Oddsen att hamna där är ju jättesmå.
Så det är att måla fan på väggen om något.
Jag tror det kan se olika ut. Min man har det på fötterna, och det ser exakt ut som TS bild..
Men det var bara ett förslag. Jag tycker nog att en hudläkare ska bedöma vad TS har.