Det tog ett tag innan jag förstod att det skulle stå msk. Min första tanke var samma som din.Du fattade i alla fall att @EmmaW menade msk. Min tanke var "Hon är ju inte riktigt klok. Skall man svälja en mask ".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det tog ett tag innan jag förstod att det skulle stå msk. Min första tanke var samma som din.Du fattade i alla fall att @EmmaW menade msk. Min tanke var "Hon är ju inte riktigt klok. Skall man svälja en mask ".
Citron och lime skulle jag inte våga prova. Äppelcidervinäger utspätt med hälften vatten att badda med kan ha övergående sveda om sår finns och om man har mycket svamp. Sen kan man ha starkare om man vill.
Förr användes just äppelcidervinäger inom humanvården mot just svamp.
Vid dricka brukar man ta en mask i ett glas vatten och dricka. Det hjälper till från insidan mot svampen.
Svamp kan vara mycket svårt att bli av med. Tyvärr är kunskapen om svamp inte alltid så stor. Ibland är det långtidsbehandling på flera månader som gäller.
Eftersom du har problem på fler ställen på kroppen så är min gissning att tabletter under en längre tid är nödvändigt. Två veckor är en kort tid och något man provar första gången för att se om det hjälper. Är infektionen återkommande så behövs det oftast en mer aggressiv behandling.
En gissning är att även din dotter kanske kan vara smittad. Du får hålla koll på henne.
Tomaten (om du är lite överkänslig) du äter kan irritera din mun så att svampen får fäste igen. Dvs den i sig orsakar inte svampen men den skapar en gynnsam miljö för svamptillväxt.
Även eventuell partner kan behöva behandling om du får svamp igen och igen.
Svamp i underlivet kan också vara bakteriell vaginos. Eller snarare det ena kan "dölja" det andra. I så fall behövs även antibiotika. Det är därför man egentligen skall ta prover och det går oftast att göra även om man behandlar med tex krämer.
Antibiotika slår ju även ut dom bra bakterierna. Det är inget ovanligt att man får svamp om man tar antibiotika.Det du skriver om tomat är en ny vinkel. Låt oss säga att svampen får fäste och blommar upp i munnen, för att sedan påverka kroppen?
Det skulle faktiskt kunna förklara både för mig och väninnan.
Jag åt antibiotika i somras, kan den orsaka att jag fick problem efter? Jag har mest problem i munnen, det kommer där först. Sedan kliar det på kroppen, sedan är det snippan. Endast när jag fick problem där som jag tog tablett, och insåg att allt det andra försvann..
Värt att tänka på är vad som utlöser svampangreppen. Är det antibiotikan eller något annat?
I mitt fall är socker en stor bov och jag äter så sockersnålt jag kan. Om du inte vet orsaken kan man behandla i evighet om det inte är en ren tillfällighet vill säga som av tex antibiotika.
Hoppas på detJag äter inte frukt så ofta, ca någon gång i månaden. Detta pga jag blir hungrigare av det. Socker överlag undviker jag, kan använda lite i mat istället för buljong tex, lagar nästan all mat hemma från grunden osv.
Jag hoppas ju att det var antibiotikan gför mig....