Exeldokument! - behöver hjälp fort!!

Estivuz

Trådstartare
Oj vad jag är stressad nu. Har en uppgift i skolan som jag måste skicka in senast idag.
Gjorde den i exel på datorn hos pojkvännen, där har vi det senaste exel, filen sparas i .xlsx format.
Nu försöker jag öppna filen på min mammas dator där vi har ett äldre exel och det går bara inte!! Även om jag ändrar filnamnet till .xls och öppnar filen så kommer bara massa konstiga tecken och bokstäver upp..

Hur tusan gör jag?? :crazy: :confused:

Sv: Exeldokument! - behöver hjälp fort!!

Pojkvännen har Excel 2007 på sin dator och din mamma har något mossigare. Du kan inget göra hemma hos din mamma, utan det du får göra är att be pojkvännen öppna dokumentet på sin dator och spara i ett bakåtkompatibelt format (Microsoft Excel 97-2003 Workbook-format) och sen maila den filen till dig.

Pojkvännen har Excel 2007 på sin dator och din mamma har något mossigare. Du kan inget göra hemma hos din mamma, utan det du får göra är att be pojkvännen öppna dokumentet på sin dator och spara i ett bakåtkompatibelt format (Microsoft Excel 97-2003 Workbook-format) och sen maila den filen till dig.

Satan också! Då är det helt kört, pojkvännen är på ngt företagsjippo ikväll och uppgifterna ska vara inlämnade före 24.00...

:smirk:

Osäker på om jag förstått problemet rätt...
Men kan du inte skicka filen till någon annan som har nyare programvara och be dem "spara om" filen och skicka tillbaka till dig? Du har väl fortfarande tillgång till filen? :)

EDIT: Fast det kanske är lite svårt att få svar på frågan "Hej, har du Excel 2007?" på en fredagkväll. Men det var bara en idé :)

Har för mig att det skulle vara kompatibilitetsproblem där också. Men jag kan ha fel :)

Kan ju så vara, men jag har kunnat öppna allt jag fått sänt till mig och då har ju jag kört med OO sedan dec 2005

Fast det är kanske inte så många som har Office 2007 ännu.

Konstigt, här funkar det precis som MO.

Det är ju bara att ställa in det som man vill ha det. Det finns ju dessutom på svenska så det borde inte vara allt för besvärligt :angel:

Jag menar förstås att öppna Excel-dokument från Office 2007 i Open office.

Liknande trådar

Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 935
Senast: Zaria
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
4 063
Senast: Lotus
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka