EWR klubbmästerskap D-tävling Långasjö

Sv: EWR klubbmästerskap D-tävling Långasjö

Haha jag hittade två bilder till....

Jag och bosse i en "stilstudie spinn":rofl:(jag vet att jag inte ska stå i stigbyglarna...men,men jag är nybörjare;))

89058_1256978640.jpg

Paxan...ja, jag är full av beundran:bow::bow::bow:
60330_1256978660.jpg

Paxan om du inte vill ha bilden här så tar jag bort den genast...

SA himla fina!! (Eh ja, om man kan kalla en bla kycklingpax for fin, men jag kan tro att hon nog var sjutton sa rolig!)

O sicken going till hast du ser ut att ha! :) Jag trodde val jag kande igen honom :) Pallen har jag sett forr, fast uppat landet :)

O be inte om ursakt, alla har vi grejer vi gor o alla har vi varit nyborjare (haha jag ar Fortfarande nyborjare, med lite personlighetsklyvning - dressyr vs western vs.. eh.. allt?)

Senast ändrad:

Haha. Helt lugnt Jester. Fattar man att de va fågeldansen med smurfarna eller? Om jag tränar , kan jag ha de som fsr på Chappet? asg. Stackars amrikanska domare, han kommer att fatta nada. Men de gör dom ju i allfall inte, när jag är inne. asg

You´re soooo right!!!

När jag har koll på händerna så lever benen sitt eget liv och när jag har koll på benen så gör händerna som de vill...hahaha.:) En dag hoppas jag att de två delar som min kropp består av vill kommunicera tillsammans. Det är svårare att skola om mig från hoppryttare än det är att få Bosse att hoppa tror jag... Men han är verkligen supergo och det är lyx att ha fått låna honom och lära mig på.:love: Han hör fortfarande hemma på Västgöta slätten och är bara tillfällig Karlskronabo.

Paxan: Smurfarna finns faktiskt på engelska då heter de The Smurfs....fast det är klart kanske inte ute i Cowboyland...hahaha :rofl: Jag ser alla Cowboys som sitter runt lägerelden och säger: Du, har du hört om den nya stilen, direkt från Sverige...:rofl:

:bow:Japp Blå med fjädrar o där kroppen är delad.:rofl:
Jeater, du får knyta ordentlig kontakt med bewildered. Hon bor ju i kanada o gubben hennes e ju rooper. Sen är gon ju mi lilla gulliga dotter osså:love::angel:

Ohmen, Han ar sa mye roper man kan bli... o alskar smurfarna f.o. han skrattade gott at smurfar o chickendance.. :)

Jester, arligt talat.. alltsa.. folk som tycker det ar Latt o rida har aldrig ridit. Det ar en hel vetenskap o kraver en kroppskontroll som inte ar av denna varld om man ska bli duktig.. det positiva du har som hoppryttare - du ar i alla fall van vid Speed! Tank en stackars dressyrinriktad Tont (Eh Jag da va) som varje dag hela sommaren fick forklara att jag Inte Alls var sugen pa barrelrace. I synnerhet inte pa en hast jag Inte kanner! (Har faktiskt en mkt duktig br-hast har tydligen.. fast han funkar som ropinghast nu for tiden) ..sa makens ropingpallar har helt sonika fatt lara sig lite dressyr. Det hjalpte tydligen ropingen! hihihihi...

så det är du som lånat bosse!:)

Ja du har så rätt min man som ridit två gånger i hela sitt liv förstår inte vad jag tycker är så himla svårt med detta... Första gången sa han: Oj nu går det fort galopperar han?...-Nä, han skrittar...:rofl::rofl::rofl:

Ja jag är van vid speed, men med korta tyglar och kontroll... Här ska man ju släppa lös allt och tro att det funkar...hahaha. Sen är det ju spinn och där blir man ju alldeles yr i mössan efter ett halvt varv:p... I hoppningen blir man ju utesluten om man korsar sin ridväg mer än två gånger.:D

Cindy Lou: Japp det är jag som fått den stora äran att ha Bosse hos mig i vinter. Jag är helt kär i honom:love::love::love:

Kul! Har sett honom på en del tävlingar i år samt när han var hos min tränare.

Är det JF som är din tränare då? Såg honom rida på EM oxå.
Bosse är en helt underbar häst att få rida, jag är ju som sagt nybörjare inom detta och behöver verkligen en häst som han. Jag ska ha honom över vintern och sen ska han hem till Västgötaslätta till sommaren. Jag har som plan att så småningom skaffa en egen häst men just nu njuter jag av att få lära mig på Bosse :)

Japp det stämmer!

:rofl: haha ja det laskigaste ar val Att det funkar! (uhm, forr eller senare i alla fall) Forstar precis vad du menar! .. da ska du testa att ha koskrack o helt plotsligt sitta pa en frammande hast o fosa halvsura kossor pa ett Jattestort falt! :eek: (:love:) Toklaskigt i borjan ska jag saga dig!

Jag dyrkar "min" hast, han sparkar kossor som kommer for nara! (Ryktet ar att han aven sparkar hastar o folk, men det har vi inte sett an..) :D Han ar varldens Basta guling! :love:

Ja det är märkligt att det funkar...har inte riktigt klurat ut varför..;) Kossorna väntar jag lite med har fått erbjudande att vara med och träna men vill lära känna Bosse lite mer först. Som sagt håller på att hitta knapparna för allt annat nu, men han är så snäll som står ut:love::love: Men om ett par månader vill jag testa på att fösa kossor :) Jag har haft en himla tur med det här westernridandet, Paxan introducerade mig för en tjej här i K-krona som hade en väldigt fin paint. Så han red jag i våras och i somras men tyvärr höll inte hans ben så nu galopperar han på de evigt gröna ängarna :( Sen hade jag turen att få låna Bosse :)
Men stor del av mitt westrande är alltså din mams förtjänst :bow: Utan henne hade jag inte haft det så lätt som jag haft.

Har du inga bilder på ditt "monster" hade varit skoj att se:) Jag är lite förälskad i gula hästar. Är det det du gör mest nu föser kossor på riktigt eller håller du på att tävla oxå?

Hehe nej, jag tavlar inte :) Bara om jag blir ombedd for o se hur nagon annans hast tar det hela, sjalv har jag inga tavlingsambitioner. :rofl:

Kommer tavla lite nasta ar inom, eh.. nagot. Beror lite pa hur langt bort saker o ting ar, mkt lite tavlingar har som inte ar roping i nagon form eller barrelrace. (Las: Rodeos) O jag o BR ar ingen bra kombo, tror jag. Lutar at att bara leka runt med Gulingen o Joe, Gulingen mest for Att o Joe for att han behover nagot annat an roping att gora.. forra agarna red honom box och rep-sur. Annars ar han en fardig heading horse, men bockar och har gatt omkull med forre agaren, sa han bidde var.. :love: Underbar liten kottbulle, vardens goaste kille egentligen, han behover bara en lite annan syn pa saker o ting an han har.

Pm:ar dig en lank sa kan du se gulingen o lite fler av pallarna har.

Mhm, mitt westrande ar morsans fel med! (Haha, allt ar mammas fel! :) :idea:)

Hah o se vart det tog dig, ända till Kanada. O Jestran att du knepa alla första priser på e tävlingen i våras, den första i ditt liv. Så går du o vinner km et. Jissuses, det är din egen kredit. Bugar o bockar

:rofl: Ja det ar ju valdigt sant! O tanka sig att allt borjade med Lilla Tuva en gang for lange sedan... :love: Dig, Lilla Tuva o sa TB... haha o sa hamnade jag har... livet ar for jakla spannande ibland!

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 448
Senast: KesoNeso
·
Fälttävlan Hej! Hur tänker ni kring övernattning vid fälttävlanstävling? Åker ni alltid dagen innan när det är längre? Och vad räknar ni då som...
Svar
2
· Visningar
2 068
Senast: hamilton1
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 604
Senast: bollen__
·
Hästvård Hej alla kloka hästmänniskor! Med sommaren kommer alla funderingar kring hur vi med lättfödda hästar och ponnysar ska göra. Jag har...
Svar
2
· Visningar
844
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka