Eurovision Song Contest 2015 - semifinalerna

Rökmaskin, flashande ljus i vitt, guldaktig bakgrund, sångaren står längst fram och sjunger med resten av bandet lite i bakgrunden.
Får MYCKET applåder av publiken som verkar gilla den :)

Mitt betyg till Conchita efter första svängen i green room är MVG! (Ja jag är gammal, jag skiter i vilka betyg man har nu förtiden, är det bokstäver eller, bryr mig inte ens)

Hon är sådär lagom trevlig utan att bli jobbig på olika sätt som de kan bli ibland när de intervjuar artisterna.

Ledsen Finland, själva grejen är bra men jag kan bara inte gilla låten...
Grekland = näää oerhört trist

1. Moldavien
2. Nederländerna
3. Armenien
4. Grekland
5. Belgien
6. Finland

Jag tycker Conchita är jättebra men att hen såg läskigt smal ut(även om man bortser från den uppenbara korsetten). Vet iofs inte om det var likadant förra året.

Vad gäller Grekland så har jag svårt för ballader och den här glömmer jag redan medan hon sjunger(vilket hon lyckligtvis gör bra).

Maria-Eleni är klädd i silvrig paljettklänning och hon står still och sjunger, en man sitter och spelar på en vit flygel, scenen är upplyst i blått med vita ledljus i en cirkel i bakgrunden. De vita ljusen exploderar då och då i takt med musiken. Hon sjunger faktiskt riktigt bra. Publiken jublar när hon tar i och sjunger dom höga tonerna .

Varför skulle vi vilja att en liknade låt vinner igen... Grekland var inte helt olik förra årets vinnarlåt

Alltså jag hade inte höga förhoppningar på Finland men fasen vad gött det var! Lät ungefär som mina tonårsidoler ;)
Någon som kan finska som har lust att tala om vad de sjunger om? :angel:

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
18 960
Senast: voltis
·
Kultur Dags för den officiella tråden för ESC SEMIFINAL 1! :banana::banana::banana: Sverige deltar i semi 2, och de redan klara finalisterna...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 888
Senast: Lingon
·
Fritid I morgon kör vi igen! Semifinal 2 är det dags för, med vår egen Cornelia! Kommer Sverige ta sig till final? Vad troe ni om de övriga...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 108
Senast: Lingon
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
7 393

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka