Eukanubas hundfoder

Yrja

Trådstartare
Vad tycker ni om det?

Vad ger ni era hundar och varför?

Talar nu om torrfoder främst, inte rå föda.

Sv: Eukanubas hundfoder

Mina hundar har fri tillgång av professional dogfoods chicken & rice + att det alltid finns fräscht vatten i ett flertal vattenskålar.

Utöver detta, så har de fri tillgång på märgben + att de får en hel del kött (rått) varje dag.

Jakthundarna äter mer kött än torrfoder.

Detta torrfoder mår alla mina hundar bra av och köttet är också bra för dem. Benen håller munhåla och tänder friska och fräsch :)

Har aldrig någonsin utfodrat någon hund med eukanuba....

Tack för ditt svar.

Funderar mest över Eukanuba då jag har ett erbjudande att prova det billigt men har hört att just hundfodret inte är/har varit bra.

Du verkar utfodra dina hundar så som jag skulle ha utfodrat min. :)

När Selma var valp fick hon Eukanuba men blev dålig i magen till och från, till slut bytte jag till Royal canin och sen dess har det fungerat jättebra.. Hon blev antagligen dålig av Eukanuba pga att det innehåller mycket spannmål.

Gnerellt ska det vara ett bra foder men jag skulle adlrig stödja det märket då dom håller hundar på ett väldigt grymt sätt i sina labratorium där man testar fodret. Usch!

Min hund åt Eukanuba under flera års tid. Men i samband med att tillverkningen flyttade från USA till Holland så försämrades kvaliteten på fodret kraftigt. Tro mig, det märktes på min hund. Jag tror iofs att de senare gick tillbaka till bättre råvaror.

I varje fall, i den vevan bytte jag till Choice Lamm & Ris. Min hund mår jättebra av det. Att jag ger lamm & ris beror på att hon har lätt att få gastritliknande besvär (men det är spårlåst borta sedan flera år). Hon har nog ätit det i fyra till fem års tid nu. Jag tycker att det är ett riktigt bra foder.

Som fodertillskott får hon laxolja och morot.

Jag har haft Eukanuba till mina hundar i alla år (12+) och min uppfattning är att de behöver ingenting annat än vad de får. Blank päls (som aldrig fäller utanför fällperiod), klara ögon, kanonmage och superstarkt immunsystem. Dessutom har de smakgaranti om hunden inte skulle tycka om torrfodret så får man en ny påse. Doseringsanvisningen tycker jag är missvisande, fodret är drygare än vad som står på påsen =)

Hittar inget fel på fodret förutom förpackningen, tjock och glansig. Men betalar man 560 spänn för 15 Kg ska påsen vara snygg ;)

I min bok är Hills och Eukanuba samma sak, fast jag tycker Hills känns B. Och så kommer det alltid att vara :angel:

jag ger 1'st chice lamm & ris till mina, labben är lite känslig men detta fungerar perfekt. ger märgben minst en gång i veckan och tillsätter ibland rå kyckling och fisk.

tiken börjar dock bli lite fet trots minigiva så jag funderar på att byta till henne. tips på bra seniorfoder någon? pris?

Jag hade Royal Canin till mina hundar men bytte till Eukanuba Lamb and Rice för lite känsliga hundar och är jättenöjd!

Tack för alla svar... Känns som att den generella uppfattningen om märket är dåligt. Vilket jag också fick uppfattningen om innan.

Så jag hoppar över det. :bow:

Alla hundarna här äter eukanuba, pudlarna lamb & rice för små hundar. De har blivit mycket bättre i magen och äter mycket bättre sen vi bytte till det här!

Stora vovven äter maintence för stora hundar. Enda problemet där är att vi misstänker att han kanske har någon foderallergi hmm.
Men jag har hur som helst en positiv inställning till eukanuba. :)

Gar allergihundar som inte tål spannmål över hela taget. De käkar Franks Pro Gold.. Skulle de få Eukanuba skulle de troligen duka under o.O Spannmål is not the shit when it comes to hundar...

Min förra hund var en labradorblandras (och hon brukade äta ALLT som bjöds precis som en äkta labrador). Eftersom hon hade en problemmage i början provade jag lite olika sorter och Eukanuba var det enda foder hon VÄGRADE äta. Det luktade apa och vi kunde inte äta mat i köket om denna mat fanns i hennes matkopp... Så jag skulle inte råda någon att köpa Eukanuba....

Hej!

Vår hund fick Eukanuba innan, och ett tag efter, att hon kommit till oss. Hon har aldrig varit särskilt matglad men det åt hon inte så bra... Inte heller Doggy original som vi provade så nu kör vi med Tello Premium. Det passar vår hund. Men för varje hund måste man göra en individuell avvägning där man tar hänsyn till arbete, ålder osv. Jag har läst en del hund på skolan (naturbruksgymnasiet) och under "foderdelen" fick vi själva ta reda på våra hundars energibehov och räkna ut vilket foder som är energitätast osv. Ju energitätare foder, desto mindre behöver hunden äta (om de måste stoppa i sig för mycket orkar de helt enkelt inte få i sig tillräckligt mycket näring).

Mvh

Jag har gett Lone Star Senior. Men om det va bra? Tja... Hon går bra på de flesta foder...

Just nu funderar jag på att byta tillbaka till Magnusson M&B eftersom att hon börjar bli förstoppad igen. Hon kräver verkligen ett foder med mycket bulk *suck*

Eukanuba är väl ett av det värre man kan köpa. Säger inget om fodret i sig...men deras djurplågeri får mig att må illa. Fattar INTE hur folk kan stödja detta genom att köpa foder av dom.

Jag har haft Eukanuba till mina hundar i alla år (12+) och min uppfattning är att de behöver ingenting annat än vad de får. Blank päls (som aldrig fäller utanför fällperiod), klara ögon, kanonmage och superstarkt immunsystem. Dessutom har de smakgaranti om hunden inte skulle tycka om torrfodret så får man en ny påse. Doseringsanvisningen tycker jag är missvisande, fodret är drygare än vad som står på påsen =)

Hittar inget fel på fodret förutom förpackningen, tjock och glansig. Men betalar man 560 spänn för 15 Kg ska påsen vara snygg ;)

I min bok är Hills och Eukanuba samma sak, fast jag tycker Hills känns B. Och så kommer det alltid att vara :angel:

Vad har vDu för hund?
Mvh/åt

:smirk:Eftersom många här pratade bra om fodret så testade jag det på mina (Lamm&ris) och jag kan säga så här:

Hund1 (8 år): Åt utan problem fodret och mådde bra.
Hund2 (5 år): Åt det till en början men efter ca 2 veckor matvägrade hon helt och hållet.
Hund3 (10 mån): Åt fodret och tyckte om det men fick kliande utslag i ljumskarna och hemsk illaluktande diarré (sket ibland inne nattetid för att hon helt enkelt inte kunde hålla sig).

Bytte då foder till ett jag tidigare haft bra erfarenhet av (Nutro) och problemen försvann. Hund2 äter igen och hund3:s utslag håller på att försvinna och hon är numera bra i magen.

Har aldrig tyckt Eukanuba är ett bra foder men tänkte ge det en chans som inte gick hem så jag vidhåller att det är ett skitfoder :smirk:

Någon som vill ha ett rabatthäfte med 3 säckar kvar till frisäck hos dem så finns det här...

Liknande trådar

Hundhälsa Ny studie pekar på att taurinbrist är vanligare förekommande hos hund än vad man hitills trott. Brist på aminosyran taurin är kan bidra...
Svar
3
· Visningar
713
Senast: Puffindog
·
Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
636
Senast: Milosari
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 682
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Vad har ni på er under vintern för att hålla er varma? Kanske främst jaktmänniskorna här på hund, ni brukar ha så snygga kläder...
2
Svar
39
· Visningar
2 348
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka